|
|
|
|---|---|
|
Har läst och SÖKT angående detta men har ändå några frågor. Motorfäste, avgas, tråg, kyl mm kommer säkert att lösa sig MEN elsystemet oroar jag mig för. Har en M535i-86 E28 på gång (komplett bil) och undrar hur jag ska göra. Nån skev att om jag använde motor från en E34 med motronic så skulle jag kunna använda en E30 med samma system och kabelhärvan skulle passa fint?? Men jag har för mig att M535 E28 också har motronic, eller är det inte alls samma?? nån som vet? Vill ju gärna använda E28:n eftersom det är en fullt fungerande bil som jag har tillgång till. | |
| Några tips angående elen? | |
| tror det spelar roll vilket år din e30 är från också. är den efter 87 eller nått sånt och du har en m535 e28 ska det inte vara några problem. klipp kablarna som går in i säkringslådan och bara klistra ihop dom. ska va samma färger och allt. jag ska göra detta så fort jag får motorfästen så jag kan ju säga mer ärligt då, men vad jag hört är det inga problem. | |
|
Alla e28 m535 har motronic. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Den där "nån som skrev" var jag.När jag monterade motorn (535-89) i e30-89 karossen så behövde jag ej klippa eller skarva några kablar.Det finns en rund kontakt i motorkabelhärvan(där man delar om man skall ha ur motorn) Jag delade härvan där-lyfte i motorn-satte ihop kontakten med e30ns härva.Sen funkade allting direkt.--------Jag kanske bara hade tur,men så var det för mig. m30 i e30 |
|
|
du hade nog en väldig tur brukar inte va samma. (inte när jag gör nåt iallafall) tänk om det kunde va så nån gång. Grattis =) |
|
|
mycket info om detta här: www.e30.de dock på tyska! |
|
|
Har inte köpt nån e30 än. Kollar lite fakta här igenom först, annars kanske jag köper "fel" årsmodell och det blir massa extra arbete. M535:n har dock ingen rund kontakt på motorkabelhärvan som jag vet att många bmw har. |
|
|
Andreas1981: E28 535/M535 har ingen rund kontakt, däremot en avlång! |
|
|
om jag skall sätta i en 535 snurra i en 320 -88 med motronic vad behövs mer än motorn? |
|
| nya motorfästen (helst alpina b6 stål), avgassystem, kylare e28, tråg från e34. finns säkert nått jag glömde men kolla e30.de å guiden där, eller läs alla andra inlägg om detta. | |
|
beatnic) Utöver det som Quibbles nämde så ta även låda+främre delen av kardanen från 535an. m30 i e30 |
|
|
oljepumpen!!! den upptäckte jag idag att jag glömt :p. skaffa en som passar till e34-tråget. hur är det med pumpen (har redan en e28-pump): behöver jag bara den nedre delen av den från en e34? alltså den delen som går bakåt och neråt i tråget och inte den som kedjan sitter på? eller måste jag byta ut hela paketet.. jag gissar på att det inte behövs men vill veta säkert innan jag knallar iväg å köper en. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.