|
|
|
|---|---|
| Har sökt men hittar ingen som haft detta problem tidigare. Det är så att jag har vatten i mina sidoblinkers på min 540 E34 -94. Monterar jag loss dem så går det inte att tömma dem på vatten. Går liksom inte att montera isär dem. Hur kan man tömma dessa och ger detta en 2:a på besiktningen? | |
|
Hej! Så länge blinkersen ser vettig ut och fungerar så säger nog inte bilvprovningen något, möjligen en påpekan. Får du inte isär blinkersen så kan du ju alltid ta in glaset inomhus och låta lufttorka, när det sedan är torrt så kan du spruta in elektronikspray för att förhindra vidare bekymmer. Sådan spray finns i varierande pris o kvalite i de flesta reservdelsbutiker. Lycka till! Mvh Erik! |
|
|
Jag får ofta fukt i sidoblinkern på E46:an, jag lossar dom ibland och blåser torrt med tryckluft. Det här med elektronikspray var intressant , det skall jag testa nästa gång. BMW CS #5206 |
|
| Jag har samma bekymmer på min E34. Dock så verkar det vara varierande kvalitet på sidoblinkers. Original blinkersen (orange) verkar inte läka in någon fukt alls, medan de vita blinkersen jag köpte verkar ta in en del fukt fast bara på ena sidan. Jag brukar göra som Christer... | |
| Tack för era svar. Men när jag skruvade loss min sidoblinkers så kom jag inte åt själva vattnet. Det är inte original blinkers utan vita. Hur mycket jag än skakar på dem så kommer det inte ut något vatten. Vattnet är innestängt och kommer inte heller åt glödlampa mm. Hoppas någon förstår vad jag menar. | |
| När du tar loss blinkersen från skärmen så ser du ett kontaktstycke. Skruva av detta moturs och dra samtidigt lite (kan sitta ganska hårt) så får du ut glödlampan och kan hälla ur vattnet (om det finns något.) | |
| Så långt inga problem. Men skruvar jag av kontaktstycket så finns det "innerglas" som är gulfärgat i samma form som glödlampan som man trycker in. Detta innerglas sitter inne i blinkersglaset och går inte få bort. | |
|
Det man kan göra, är att borra ett litet dräneringshål inneifrån som inte syns med bakljuset monterat. Vattnet tar den vägen ut instället och man slipper kondens/stående vatten. Det funkade väldigt bra på en kompis e30 iaf. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Baffer. OK, då har du en annan typ av blinkers. Wendtan. Vart menar du att man kan borra hål? Bra förslag, det borde funka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.