|
|
|
|---|---|
|
börjar väl med ett problem då, inget allvarligt men jag irriterar mig på det. När bilen står på tomgång så klipper den ibland, man hör hur den dör några sekunder o sen går den som vanligt igen. Någon som vet vad det kan vara för fel? Nästa fråga då. Är det lätt o byta kamaxel på en M20B20 motor? Ventiltätningarna är slut som tusan och behövs bytas så därför undrar jag. Sen är det växelspaken då..den är sladdrig som tusan. Är det svårt att fixa det? Får knappast i backen ibland. nu är det den sista frågan. Min tomgång är tok för hög. Tändningen står rätt, alla vaccumslangar är bytta men likaförbannat så ligger den på 1500rpm på tomgång och 1000rpm när den är kall. Någon som har en förklaring? Tack På Förhand Lenny | |
bustorp |
1. Har du testat spridarrengöring + ev. nytt bränslefilter? 2.Är bara toppen lös så är det inga problem med rätt verktyg. Vanligt på sexor t o m -84. 3.Byte av bussningar i länksystemet löser oftast det problemet. Lyft upp bilen så ser du det ovanför vxllådan. Be någon kompis rucka i spaken så ser du vilka bussningar som är slitna. Lite trångt att komma åt men det går. 4.Menar du som du skriver, att tomgången är högre när bilen är varm? Är det tvärtom så kan det kanske vara tillsatsluftsliden. Sitter under insugets bakre halva. Lite trångt. Har 4 slangar kopplade till sig. Knip ihop någon av de yttre/luftslangarna med en tång på tomgång när motorn är kall. Sjunker tomgången då så är sliden kass. Kolla att vacuumslangarna kom på rätt plats när du bytte dom. Kolla CO-halten så att ingen varit o skruvat på luftmängdmätaren. Kolla ev läckor på insugssidan. Startgas brukar vara bra som läcksökare. BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
1. nej Det har jag inte gjort. 2. Toppen är inte löss. dom har nyligen bytt topplockspackning på den så jag tänker inte riva den utan ta bort kammen när toppen sitter på. Men det är väl inte helt omöjligt? 3. Okey. Bara det går så 4. Tomgången blir bara högre när bilen blir varm ja. Får kolla alla slangar o så i morgon. Inte mycket o göra just nu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.