AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
558

Bas låda till roadster

We
122
WeEeE
Z3 2,8l -97
Nån som vet om det går att få tag på en baslåda att ha mellan sätena istället för förvaringsfacket (roadster)?

Eller måste man plasta en själv, nån med bygg bilder?
Ingen som vet nån som har en till salu???

Mvh Christian
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
BMW orginal finns. HK systemet hade just en sådan lösning. Ganska dyrt dock. 3K bara för lådan och den är gjort för 4"!?!??!

Jag skulle plasta själv om jag vore Du, det är också min plan.

/Caspar
Länk
caspar, låter som att din stereouppgradering är en "never ending story" :-) blev du inte nöjd med det du gjorde i våras?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Thomas: Det blev bara en tillfällig lösning...

Mellanregister och diskanterna blev toppen, men slutsteg och bas är inte så topp som de skall vara.

Just nu köra jag bara på 1 slutsteg för basarna (2x10") i en TUNG låda i skuffen samt har inte installerat midbasarna (4x6,5")än liksom inte slutstegen för dessa samt front- & baksystemen (går på HU steget).

700w är för lite effekt!! Iallafall i en Roadster...

/Caspar
Länk
We
122
WeEeE
Z3 2,8l -97
:)

Ska bygga om lite för framsystemet. Ska göra ett försök att plasta dem för att få det snyggt. Men en baslåda tror jag är lite för avancerat för mig hoppas på att nån lessnar på sin ok säljer den till mig för en billig peng.

Eller du kanske kan plasta 2 lådor när du ändå håller på caspar ;)

Mvh C

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
WeEeE: Får jag ihop någon vettig lösning som blir snygg så hör jag av mig. Fixar jag en form så är det ju inga problem att göra två lådor...

Fram känns som om det blir för mycket jobb för för lite vinst. Jag har bara sett lösningar som klämmer in 6,5" istället för orginal 5,25" i kickpanelerna och då är det bättre att lägga lite mer pengar på bra 5,25". Basen kan ju sitta vart som helst...

Mina MBQuart 5,25" fram (och bak) är begränsade till att bara spela ned till 125Hz och då låter det hur bra som helst.

/Caspar
Länk
We
122
WeEeE
Z3 2,8l -97
Vore skitbra... Säg till om du behöver hjälp, kan visserligen inte plasta men nått kan man kanske bistå med. Bor ju inte så långt från stockholm

Själv ska jag satsa på ett 6,5" amega q comp gold kit. Vill att mina framsystem ska spela fullrange så att få dit 6or vore ju att föredra. Tror att jag kommit på en bra lösning och ganska enkel lösning på det hela. Men det visar sig nog, kommer dokumentera det när det drar igång iaf.

/C

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
hmm... Fullrange på 6,5" verkar lite väl optimistiskt.. Lägre än 60-70hz har jag svårt att tro att det låter någon vidare. Det var det största lyftet i ljudet med nya HU, att jag kunde lägga på ett HP filter..

Ser fram emot dokumentation!!

/Caspar
Länk
We
122
WeEeE
Z3 2,8l -97
Lyssnat på Amegas framsystem nån gång? ;)

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Nej tyvärr inte, men jag antar att jag får det på lördag!?!

/Caspar
Länk
We
122
WeEeE
Z3 2,8l -97
Lessen men har inte fått tummen ur än... Har en liten lista på saker jag vill fixa i bilen under vintern.
Men till nästa säsong så fixar vi en provlyssning...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.