|
|
|
|---|---|
|
Hej! Håller bå & luftar kylsystemet på min 325 -92. Jag följer alla konstens regler, men tror att jag fortfarande har lite luft någonstans (kylarslangarna känns hårda) men det är inga problem med tempen den står stabilt rakt upp. FINNS DET FLER STÄLLEN ATT LUFTA PÅ ÄN KYLAREN? | |
svintoleffe |
Du kan ju lyfta upp expansinskärlekt en bit, då kommer ju luft ur ochså. MVH Leffe |
|
Tack för svaret Leffe, men det funkar inte på min då expansionskärlet sitter i kylaren. Jag vet att det på en del modeller även sitter en luftskruv på termostathuset, men den finns inte på min. Någon som vet? |
|
|
Det finns ingen mer luftskruv på den motorn. Jag har en liten egen metod att lufta kylsystem. Jag blåser i påfyllningen tills det kommer kylvätska utan bubblor ur luftskruven. Det har funkat flera gånger på min M50 (325i -92) och en gång på min M52. |
|
|
instämmer med adelson, blåsa i exp. kärlet funkade bra både på min nuvarande e36:a och på min f.d. e30! MVH Johan K |
|
|
Allt har ordnat sig! Det krävde bara mer tid & nogranhet än vad jag trodde. Fick hålla på & fylla genom lufthålet i en dryg timme innan alla små luftbubblor gett sig av. I morrgon, när den kallnat, ska jag kolla nivån i expansionskärlet, sen får det vara stängt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.