AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.161

Bakre ljuddämpare?

Hej.. Funderar på att byta den bakre ljuddämparen.. Vad rekomenderar ni för nått.. vill inte lägga ut så jätte mycke pengar på den.. Ska man köpa Simons eller?

//jocke
Lägg på ett par kronor och köp "Supersprint" så håller det längre.
Simons har rätt dålig livslängd..

MVH jimmy
jag har aldrig hört nåt bra om simons. Hellre ett beg. Eisenmann än ett nytt simons.

MVH // Harris
OK. har kollat in lite priser.. får ju räkna med 4-6000 för ett supersprint.. tex. 325i 24V/Coupé/Cab./Touring E36 91- Bakre ljuddämpare Dubbla slutrör ø76mm 4995:-

Kanske man svetsar till det man har.. hmmm
hmm, jag har precis bytt min bakre dämpare på e36:an till en simons dämpare, ger ett bra ljud! inte för högt utan lagom mullrigt enligt mig.

Kan dock inte yttra mig om livslängden då jag inte haft min dämpare så länge, men det verkar som om det var ett dåligt köp av recensionerna här på forumet att dömma :( tiden får utvisa :)

MVH
Johan K
Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
bättre att köpa begagnat
hampe m3
Köp inget annat en ett Ferrita system, har köpt Ferrita system till mina tre tidigare bilar och varit jätte nöjd med både ljud och effekt tillskottet. på min senaste bil en 3,0 M3:a köpte jag ett supersprint system 2*2,5 tum från kat. sämsta skiten, blev det något muller ellar härligt m3 smatter? NEJ men det jobbigaste va ändå att motorn inte varvade lika hetsigt längre. Känfes som en banan i systemet, ringde upp försäljaren och han tog inget som helst ansvar. om ja själv bänkade motorn med gammla och nya systemet då kanse han kunde hjälpa till.(för egna pengar) HA HA
Blev tigigare misnöjd m ett Ferrita system (ljud) byttes kostnads fritt. SERCICE.
Tog även kontakt med en väldigt erkänd duktig trimmare som bekräftade att han trimmat bilar och bänkat motorerna m supersprint system och dom lämnade tillome mindre effekt en orginal, i några fall.
Bytt inte om du inte vill lägga dom extra kronorna, Bmw`s system är erkänt som en av världens bästa system.

HL

HL
ok.. jag ska försöka laga mitt.. Får byta lite längre fram..
st
26
stone
325i -94
Jag fick tag på en beg. dämpare för 700:- på en skrot i V-ås. (Lite pengar = tar var man får...)
Den var helfräsch! Sök på bildelsbasen...

$
ok ska kolla upp det..tack för tipset!
testa en apple dämpare annars! jag har 2" slutdämpare ifrån dom och är helnöjd!

kolla in
Länk
Ok.. dom har apple på Autoparts här i umeå.. ska fara förbi och kolla vad dom har..
passar dom bmw direkt eller måste man modifiera dom lite.. på den gamla dämparen så har den bakre dämparen rör som är c:a 1 meter långa.. alltså dom är ett enda stycke.. så jag vill ju helst ha en ny dämpare som är konstruerad så..

//jocke
alltså.. jag behöve nått som ser ut så här..

Länk

då är det från mitten och bak...
Jo
272
Johnken
523i F11 -11
Ett halvsystem som har grymt skön sång, perfekt till en e36a, är hamans. Diskret å fint ljud vid normal körning å perfekt sång vid gaspådrag. Kostar ca 5000:- å www.carfashion.nu har sånt.

B M W - Do I need to say more!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.