|
|
|
|---|---|
|
Resan hem från Sthlm kändes som en enda hel vänstersväng... När jag åker i "högre" farter (över 100km/h) på raksträcka så känns bilen som en dröm... men när en vänsterkurva kommer, räcker med en svag sådan, så börjar bilen vibrera nåt så extremt! Nån som haft samma problem? Det gäller bara vänstersvängar... men om man svänger jätteförsiktigt så vibrerar bilen inte så mkt. Vore kul att få reda på vad som kan vara felet... Spindelleden? Bussningen? Styrningen? Däcken? / mvh. Jim | |
| Hissa upp bilen så att hjulen hänger fritt och känn på grejerna. På så sätt kan du utesluta (?) glapp i spindelled eller hjullager. | |
|
Ok... ska prova det idag då. Har köpt två nya bakhjulslager redan för dom har börjat låta illa. Men har ej bytt än. Men dom kan väl inte påverka ratten eftersom det är bakhjulslager...? / mvh. Jim |
|
|
Hej hej! Jag har exakt samma problem. Vibrationer vid vänstersväng i hastigheter runt 100. Skulle oxå gärna vilja veta vad felet är. MVH Marcus |
|
|
Jag hade samma problem innan besiktningen. Vid kontrollbesiktningen så konstaterades glapp i den ena "länkarmslagringen" eller som BMW kallar den "inre spindelleden". Jag bytte den och vibrationerna försvann. Jag bytte på höger sida men kommer inte ihåg vid vilket rattutslag som det vibrerade, tror dock att det var åt vänster. Lyft bilen och kontrollera den. Är det mycket vibrationer är det ganska lätt att se om man kan skaka hjulen som de gör på SBP. //Erik |
|
|
Jag tror på den där inre spindelleden faktist... ska kolla det idag. Återkommer med resultat. |
|
|
Nu fick jag reda på vad det var som skapade vibrationerna! Det är spindelleden närmast hjulet... det glappade 3-4cm.... ajaj.... 230kr på mekonomen får det bli! |
|
|
hej hej! tack för infon! på vilken sida glappade det? på vänster eller höger? Vilken spindelled är det? den inre eller yttre? MVH Marcus |
|
|
Det var höger hjul som glappade en hel del... så ikväll blir det till att byta den dåråå. Fanns en kvar på Mekonomen på min ort :-) |
|
|
Tack så mycket! ska kolla upp det på min bil med. ska ringa runt till lite verkstäder å se vilken som är billigast. Tack för hjälpen :) //Marcus |
|
|
Lättare sagt än gjort att byta den där spindelleden... *suck* Man får ont överallt mest juu! |
|
| hej hej. Fick du ordning på spindelleden? och i så fall löste det problemet? | |
| Tjenare xmarcusx! Jag har hållit på några dagar med att få lös spindelleden... hehe... men när jag fått dit den så vet jag att problemet är löst. :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.