|
|
|
|---|---|
| Har sökt lite bland gamla inlägg men inte hittat någon som direkt överenstämmer med mitt problem. Det har varit rätt kallt ute den senaste tiden och när jag kört några mil så att bilen blivit varm har den börjat rycka, verkar som den missar en tändning eller nått. Så länge man gasar så stannar inte bilen, men om man står vid ett rödljus varierar tomgången så mycket att bilen kan stanna. Då är det dock bara att starta igen och köra vidare. Om man låter bilen vila och kylas ned så går den utan problem igen i några mil innan problemet återigen återkommer.Kan vara en tillfällighet att problemet börjat nu när det varit kallt, men det verkar inte så. Bilen har gått 12000mil. | |
Dino |
Jag har samma problem dock att den aldrig dör men på god väg.. och har hört allt från , Luftmängdsmätaren,Lambdasonden och litte annat som inte ens var nånting att tänka på... så jag har gett upp utan ska lämna in den till BMW för felsökning snart verkar vara enda utvägen... Dessutom börjar bilen sluta starta o blinka litte smått o gott också då då .... Lycka till ,, hoppas att det löser sig för din del iallafall. men jag rekommenderar dig att lämna in den på en felsökning så slipper du lägga ner pengar på önodiga grejer iallafall. M-MotorSport |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.