|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så har tjejen glömt att ta pillret...Hrmm Och vi måste ställa om vissa saker i livet. Men jag har ingen lust att byta bort 320:n mot en Kia Rio bara för att få plats med barnvagnen. Eller är man helt sonika tvungen? Är det någon som har erfarenhet av att lasta i och ur en barnvagn av normalstorlek i E46 sedanen? Leffo | |
|
Som nybliven far har jag just köpt en E46 sedan, det går utmärkt att ha en barnvagn i skuffen men just öppningen är ganska liten så jag tar helt sonika och delar underredet och insatsen... sen behövar man ju inte ha med sig vagn jämt, när barnet är litet så bär man ändå mest runt med den lilla filuren. Visst är kombi bra när man har barn, men man behöver inte stressa upp sig och tokbyta sig en bara för att man får sitt första barn... Peter B |
|
|
Det går, beroende på barnvagn, skaffa en barnvagn med små hjul så går det lättare. BMWalmet |
|
|
Skönt att höra. Då kan man sova lugnt inatt då. Då behåller vi bilen ett tag till. Man ska väl inte lyssna på alla olyckskorpar som kaxar: " -Då får du sälja BMW:n bla. bla" Barnvagn med små hjul var tipset? Skall försöka se mig om efter en sådan. Leffo |
|
|
"Kraxar" ska de ju vara förstås, svårt med stavningen så här sent. Leffo |
|
|
HAha kom att tänka på min kollega som helt plötsligt blev far, vägrade att sälga sin Cupé. Han åkte iväg en helg ensam och testade barnvagnar på löpande band! Frågade om det var okej att gå ut i bilen och testa. Och de flesta affärer gick med på detta. Dem som passade utmärkt tog han med till sin fru och sa att han hade sprungit förbi en barnvagns affär och råkat tagit med sig lite papper och broschyrer. Sanningen var ju att han hade jobbat hårt en hel lördag. Det fungerade! Hon valde en av hanses rekomendationer och han slapp byta bil. Phuuu Mvh Kristian |
|
|
Då vet jag vad jag ska ägna mig åt på lördag... |
|
|
Kombi?vad är det? Jag har 3 barn som faktiskt mestadels fått åka 528i E28 i "barnvagnsåren". Vi köpte en vagn som jag alltid var tvungen att ta bort hjulen på :) Inga problem,"snäpplås" på hjulen så det gick smidigt ;) Mvh Janne. |
|
|
Inga problem! Se bara till att testa ordentligt först. Själv var vi runt och kollade de flesta märkena, och fastnade till slut för en Eurobaby kombivagn. Den är ganska stor, men går utmärkt in i kofferten utan att krångla med hjulen osv. Först in med underredet, sedan insatsen. Olyckskorparna skrockade innan om att nu måste ni väl ändå byta bil, när vårt tredje barn var på väg, men nu är det bevisat - E46 är en alldeles utmärkt bil för en trebarnsfamilj! ps. Fast baslådan har tillfälligt tagits ur bagaget, de 7-8 månaderna man använder barnvagn nu. Får se senare, kanske går det att ha den i när sittvagn används i stället. |
|
|
På samma tema vill jag ta chansen och fråga om barnstol. Vår minsting är drygt två år och vår Britax-stol tar oförskämt mycket plats. Stolen är bra men den har ett - som jag uppfattar det - ovanligt stort "överhäng" som gör att den stjäl plats bakåtvänd. Har ni några erfarenheter på stolsidan - en bra barnstol som tar "lite plats"? Och ja, jag har använt sökfunktionen utan att hitta ett klockrent svar. /A |
|
|
Tjena Leffo! Precis som det kan vara en god affär att köpa Bimmer i Tyskland så är barnvagnar billiga där med. Kolla in Theutonia. Det går att välja olika fälgar och däck... Köp med sponken också... Markisen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.