AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.802

Har BMW något som spöar S65 AMG?

Sida 2 av 2
V12 LeMans
Angående bytbil.com och mobile.de , så har kanske tyskarna bättre koll (ursäkta bytbil , ni är en bra sida ) på de tyska biltillverkarna , men autoscout24.de "kör" med BMW Alpina i sin sökmotor ;-) .

Som tidigare nämnts så är Alpina egen tillverkare , sen ett antal år tillbaka (80talet) .

Men de har ju nära samarbetet med "Munich" , t ex motorerna i sportversionerna av X5 , X5 4.6is och nya 4.8is .

Angående AMG-monstret , så skulle den nog bli slagen av kompressormatad 760i ( kanske 760 hk ;-) )

Skulle personligen mer fördra att "trimma" m h a viktbantningen .(av bilen alltså ;-) )
Ingen bil som BMW, eller Alpina för den delen, någonsin serietillverkat spöar S65 AMG i ren prestanda.

MVH,
E38B12
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Dessutom så levereras alpinabilarna med BMW emblem så jag skulle vilja säga att säga Alpina är hyffsat mycket BMW även om det är registrerat som en egen tillverkare. Men Alpina säljs även i BMWs lokaler och du beställer din Alpina på BMW Group.

Dock tror jag BMW har en och annan bil som är snabbare runt nurburgring :)
-
219
- -BMW- -
BMW 535d -08 LCI
Skyline GTR -91
Men hänger merca räjsern/pråmen med M5:an i väghållning och andra egenskaper?

///M
Jag minns att Sundfelt på Motorjournalen testade E55 och jämförde den med E39 M5, och han gav den inte något vidare betyg på köregenskaperna. Styrning och reaktion var inte alls på samma nivå som M5. Däremot rejäl prestanda såklart.
Inte för att Sundfelt är världens bästa motorjournalist men jag tror det ligger en del i det han säger.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Ang. Sundfeldt:
Men å andra sidan kan mer om bilkörning än de flesta motorjournalister...

__
Bilen: Länk
E65 AMG är på G!
V12 6.5L Biturbo
0-100 på 3,5sek

MB har tydligen bestämt sig för att vara värst.

/Lazze
Länk
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Dom får vara precis hur snabba dom vill, dom tilltalar mig bara inte. Jag köper inte en bil för att vara värst, jag köper den för att jag gillar den. =) (Men nog är det kul med prestanda).

MVH Morgan.

Länk
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Ingen som läst om Merca CLK DTM AMG i nya AMS?
0-100 på 4 blankt, 0-200 på 12,1 sek. Begränsad till 320km/h för att den inte får vara snabbare än "storebror" McLaren mercan.

Merca fullkomligt spyr fram extrema bilar nuförtiden.
Brabus mercorna är ju inte heller att förglömma.

Ingen kan ju påstå att de inte kämpar med att få bort gubbstämpeln. Och jag tror de lyckas bra. Synd bara att de tummar för hårt på kvalitétskänslan.(och kanske även den faktiska kvalitén).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.