|
|
|
|---|---|
|
Har ett tråkigt problem med min e30. När jag sätter igång torkaren på den (325 85a) händer ingenting, mer än att det börjar lukta brännt och plåten blir varm där torkarmotorn sitter. Kan det vara reläet som spökar? var på skroten och hittade en e30 men reläet var redan knipet på den. Tänkte att det kanske är kortis i det eller så. Vanligt fel tro? Kan man felsöka på ngt sätt? skall isf motorn få en puls signal eller konstant spänning? "Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna" andra bilar:Saab900T16@TD04 | |
|
Hur har det gått, har antagligen samma problem själv. Länk |
|
|
Det är definitivt torkarmotorn som spökar. Jag hade samma problem i vintras med min 320-85. Jag bytte motorn och efter det har jag inte haft ett enda problem! Hörde förresten med en kille på BMW i samma veva, och han sa att det till 99% är motorn som gett upp, eftersom omkopplaren sitter i den. Skaffa en typ Haynes så kommer du inte ha några problem alls! Lycka till |
|
| Det visade sig faktiskt vara torkarmotorn med länkaget som hade rostat ihop, det löste sig med lite 556 och gammalt hederligt våld, fick trorkarna i rörelse och sprayade ännu mer 556, nu går de bra igen :D | |
|
Har en z3 och jag har problem med att det klickar då & då från relät. Och torkarna börja gå då & då men det är bara i bland vad är fel ? Tacksam för svar. |
|
| ganska vanligt med fel i reläerna, ofta bara kallödning som är lätt att fixa istället för att köpa ett nytt för en massa pengar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.