|
|
|
|---|---|
|
Undrar som rubriken om det sitter kamrem eller kamkedja i denna bil av årmodell -89? Vad kostar det uungefär att få den utbytt? Vad drar denna bil? Tacksam för svar Mvh | |
|
Borde sitta en m4o motor i den & då är det med kamrem.....inte sååå jättedyrt att byta,men kommer ej ihåg exakt i huvet,men ca 1500-2000 kanske nån annan kan svara mer exakt. |
|
|
Om det är en 89:a så borde det vara en m40 motorn i bilen, den har kamrem. Den ska bytas var 4000mil/4år vilket som kommer först. Borde vara en kostnad på ca 1500-2000:- Min bil: Länk /Daniel |
|
|
Enligt ETK så är det kedja på en 318is-89. Vill du så skriv här eller maila mig de sista 7 bokstäverna/siffrorna i ditt chassienr så kollar jag exakt. mvh MW-Guru |
|
|
ETK går väl efter tillverkningsdatum, och inreggningen i sverige efter vilken årsmodell den såldes som. Finns verkligen 318iS (m40) som såldes i sverige med i ETK? då den bara var en avart för den svenska marknaden. Med petighet för litet och stort s så finns inte 318is (16V) såld som 89 i sverige. Troligtvis inte någon annanstans heller. Trots att flera byggdes 89 och levererades under 89. Som min 90:a tex. Enklast för dig som har bilen är väl att kolla om du har en 16V eller inte. Tändstiften sitter mitt i ventilkåpan mellan kammarna. På 8v sitter de på sidan. 8v i de årsmodellerna (89 -90) betyder M40 och kamrem. 16v betyder M42 och kamkedja. Inga undantag. |
|
|
Det var fel av mig, det är en 318 av årsmodell -89 med m40 motorn. Så om jag har fattat det rätt så har den kamrem? En annan sak med denna bil är att den tickar väldigt mycket om ventilerna. Har läst en del inlägg om detta och det verkar ju fullt normalt att de gör det men vad kostar de att justera ventilaerna för att få bort detta ljud? Mvh |
|
|
Men alla 320 E36:or har väl kedja så det är endast M40 som har rem, har jag rätt?? (ursäkta att jag tränger mig på men jag är fortfarande osäker vad min bil har trots tidigare tråd) Mvh Helge E Bmw´n i årrden då går den, e den inte i årrden då står den, gammalt mekar uttryck!! |
|
| Detta är en E30 | |
|
jo jag vet, men jag undrade bara om någon kunde övertyga mig vad en E36 320 -92 har, rem eller kedja.... E Bmw´n i årrden då går den, e den inte i årrden då står den, gammalt mekar uttryck!! |
|
|
det är kedja på din Helge Norway finns inga m50 motorer med rem |
|
|
STORT TACK uffe12a....Äntligen...... E Bmw´n i årrden då går den, e den inte i årrden då står den, gammalt mekar uttryck!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.