|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Köpte en 325:a 88:a som första bil 1995. Har för mig att jag gav knappt 70´ för den. Måste vara ett enaståenda värde om man kan få runt 40´ nio år senare. | |
|
Jag köpte min för 21000krför fyra år sen nästan exakt. Verkar som om att jag förmodligen får 21 000kr nu igen om jag lagar småfelen. Håller värdet bra! |
|
|
Väldigt svårt att generalisera om priser på så pass gamla bilar. De riktigt fina 325 med rätt utrustning har nog knappast sjunkit i värde de senaste åren. Jag kan mycket väl tänka mig att betala uppemot 40 kkr för en 325iM -88 om den är i mkt bra skick. Den ska då vara absolut rostfri, helt felfri inredning med sportskinnstolar, 2-d, dokumenterad service, under 20.000 mil, original mm. (Maila mig om du har en dylik till salu!) Det flesta 325:or i bruksskick med ordinär utrustning skulle jag annars värdera till mellan 15-20k. |
|
|
Jag håller med Björn! Hur värderar man typ en 325IM -88 som gått typ 7-8 tusen mil en sådan vagn ar värd pengar!(dvs om det finns någon!!?? ) Men det är ju inte det som tråden handlade om!! ( lågmilade bilar ) Jag har för övrigt hittat en 325IM på hemmaplan -89:a 17" gråmet stort m pkt 22k mil sådär i skick, Men jag tror jag kan få loss den för styva 10papp!! Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
|
Länk1 i mitt förra inlägg var en svart 325iM -89 med nästan 20' mil på mätaren, annonspris 41900 kr (tyvärr finns inte annonsen kvar). Den bilen såldes igår för 35' kr. Tänkte bara tillföra lite fakta bland alla spekulationer ;) |
|
|
Tja det innebär att han lyckades pruta nästan 7000:- Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
| Jepp... och jag kan ändra mitt annons pris till 47' kr så kan du också pruta 7000:- ! =P | |
|
Annars har jag en Fiat 127 -77:a i mint-condition !! Vi kan göra så att du ger mig 7 papp imellan!!?? (Gamla bilar läs fina e ju värda en del tydligen !!??) HaHaHa Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
| Såg att det kom upp en 325iM på PowerBörsen idag. Tyvärr lite långt för mig att åka annars verkar den rätt intressant. 24000 har han begärt för den. | |
|
Är ju så svårt att värdera gamla bilar. Och det finns ju ett drag efter E30 325or och det gör ju att priserna hålls uppe. Att 325 E36 snart är nere i samma pengar borde ju rimligtsvis ha att göra med att det finns fler och att färre vill köpa de som finns. Sen såg jag att nån som skrivit på förra sidan hade sålt sin 325iM för 25000:- för 3 år sen. Kan ju säga att jag ägde RealPowers bil för 3 år sen och sålde den för ca 2,5år sen. Och jag fick mer då än vad han vill ha för den nu... /Johan Min bil: Länk |
|
|
Vi kan iallafall konstatera att det är svårt att hitta ett frächt ex !!!!!!!! sista objektet resulterade i 80mil i onödan !! lite konstigt va det med den bilen nära nyskick invändigt !! rak o fin i karossen få ägare + org skick -90:a 17k mil MEN krypande rost lite överallt ,SUCK!!! mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
|
Krokodilen, Vilken bil var det du kollade på? Uppsala? |
|
|
Nej den va i helsingborg !! Skulle egentligen ha en 88:a pga ej katkrav!! Men denna skulle ju vara så fin !!?? Uppsala ??? vad finns där ?? Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
| Uppsala=den som dök upp igår på PB. | |
|
intressant... personligen skulle jag aldrig ge mer än kanske 20 för dessa 40K bilar... men det är vad jag ger, är då inte säljaren beredd att sälja till det priset blir jag ju utan E30 så var det med den saken... men kom ihåg att det är marknaden som värderar bilarna och ingen annan. Är ingen sak att begära dubbelt vad man tror man får för bilen... värdet på en bil är det som köparna bjuder och inte vad säljaren begär, kom ihåg det!!! - Varför köra 320 när man kan köra 325? - |
|
| Uppåt 40' är ju alldeles för mycket för en såpass gammal bil. Jag har själv en 325IM -90 ute på annons och har begärt 27' för den. Har varit en handfull som ringt och några t.o.m. prutat över telefon. De som väl kommit och tittat har alla sagt att det är en fin bil men kan ändå inte tänka sig att ge mer än 20-24' för den. Ska man behöva höja utgångpriset? För att folk verkar ju knappt göra en egen bedömning av bilens värde utan stirrar sig blinda på priset och tycker att de gjort en bra affärs bara de lyckas pruta så mycket som möjligt. | |
| Har du nån länk? | |
Gemini__ |
jiggerdanne: Tycker det verkar konstigt att ingen har köpt bilen än. Ser mycket fin ut på bilderna, även fast den inte är i ett 100%-igt originalskick. Är den svenkssåld med full historik samt är i ett bra skick överlag med minimal rost, skulle jag aldrig släppa den för under 40000kr. Mvh: Thomas |
|
jiggerdanne, nu ser har jag sett annonsen. Ta en bra bild från sidan också+någon mer interiörbild. Är den i bra skick så är inte priset något fel på, men folk ska alltid pruta lite. Tror du skulle kunnat annonsera för en bit över 30' och sedan pruta några tusenlappar. Men att flera tittat på bilen utan att slå till gör mig lite fundersam, har dom verkligen inte hittat något att anmärka på? Om du inte bodde så långt bort skulle jag själv vara intresserad av bilen och gärna komma och titta på den. |
|
|
Kan bara hålla med alla här inne som tycker att 40k är WAY TO MUCH för en gammal e-30 oavsett hur fin den är. Spelar ingen roll hur högt säljaren värderar sin "pärla" eftersom den inte är värd mer en den blir såld för. Precis som massor av andra redan poängterat. sw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.