AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.439

Pris på 325 -88 dyrt ?

Sida 1 av 3
Hmm ! är inte bortåt 40k för en 325:a 88:a som gått över 20K mil lite väl mycket ?? förvisso verkar bilen mycket fin M-pkt 17"
välservad osv Dock en hel drös med ägare ?!
tacksam för åsikter !

Mvh Christer

"Den som har mest grejer när han dör vinner!!!"
De är för dyrt ja
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Hittar du en lika fin eller finare med lika mycket dokumentation och lika välservad som är billigare ska du självklart köpa den istället! Lycka till men jag tror det kan bli svårt!

Sprillans nya däck: 4200 kr
Helt ny bytt kamrem: ca 3'-4' kr (på bmw)
Ny besiktigad t.o.m dec -05!!

Glöm inte det i värderingen! ;)

Den är värd ett besök!

MVH
Joakim

Vansinnespris. Ungefär hälften, kanske 23 är max för en sådan bil, sen får den vara hur fin som helst.

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Real power /jocke :
Tänkte nästan att du skulle dyka upp !!
Denna tråd är givetvis inte negativt menat !!
+ att mitt bud är ju inte ljusår ifrån ditt pris ,eller hur. Det finns säkert lika många åsikter om detta som det finns folk i Göteborg!
men det är ju aldrig fel att höra vad folk säger!?
Man kan ju lägga ut 150k på flashig lack, fälgar, inredning osv,
MEN får man ut dom pengarna när man säljer?? Knappast!
Ta tex Kalle Hansen: 23k det är nog lite väl i underkant!!!
Runt 28-30k tycker jag nog själv egentligen, så visst verkar bilen väldigt fin annars hade jag knappast lagt budet på **k !
Jag antar att bilen finns kvar, liksom mitt bud ;)
V-däcken behöver jag inte. ring om sälj-lusten faller på !

P.s Sport-stolar i samma tyg + dubbel m-vinge har jag redan
skakat fram isåfall!!

Mvh Christer

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag köpte min för 21000 kr för 4 år sen. DEn har visserligen gått 30 000 mil nu. Finns lite ytrost som man får ta bort varje år.
Har nästan all utrustning. Skall byta till nya dämpare och fjädrar nästa år.

Det förvånar mig att jag antagligen skulle få ut lika mycket i dagsläget om jag skulle sälja. Men det är en ruggigt kul och kompetent bil så på det sättet förvånar det mig inte!

mvh
Hade jag aldrig betalat för en 325a i det skicket. Bara för att det är en 325i så ska man inte betala såna överpriser.

Personligen skulle jag kunna tänka mig att betala riktigt bra för en riktigt FIN 325i av senare årsmodell, svensksåld med 1-2 ägare, fullservad med oklanderlig dokumentation, hyfsad utrustningsnivå och ett lågt (verifierat) miltal.
Ska jag ha en E30 igen så skall det bli en sådan, om inte då en M3/Alpina givetvis.

En 325i med 24' mil på mätaren och "en drös ägare" hade jag inte betalat i närheten av vad denne person begär.
Nybes ser jag som en självklarhet när jag köper bil. Kamremsbyte är en service som jag givetvis förutsätter att säljaren har fixat vid försäljning, sådant får man se på att det gör bilen mer lättsåld - inte att det ger ett högre värde.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Tja! Olof:
Man kan ju inte tvinga någon att sälja sin bil billigare !?
då får ägaren ju ha bilen kvar istället.
( om ingen annan klipper till på begärt pris vill säga )
Men det är ju som sagt ont om fina E30 325:or !
Till slut, vad är då ett normalt miltal, 1500mil om året sägs ju vara normalt ! -88 år modell = 24000mil !!!! att hitta en lågmilare säg 10-15´mil lär inte bli lätt. M utr dessutom, ( letar hela tiden ) 87- 88:or har ju inget kat krav heller ( funktionsmässigt )vilket passar mig utmärkt !

Mvh Christer

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag var själv intresserad av den bilen, men när priset börjar närma sig 40k ska en 325 e30 vara i skick utöver det vanliga.
Har jag missat något men varför inte köpa en 325 -93 coupe 192hk i fint skick för 40-45kkr istället för en E30 325?

E36 coupe är ju bara så mycket snyggare, modernare och har en mycket bättre grundkonstruktion (slipper kamremsproblem etc). Att E30 är en bra busbil kan jag köpa men E36 duger bra den med till dylika behov :-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Allt e ju avhängt till vad man ska ha bilen till !!

Björn B : Va du o titta objeket ifråga eller??
( om vi menar samma ) Om ja, hur va den några brister??
Har långt att åka ca70 mil tur & retur !!

Mvh Christer

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Kristoffer_L

e36 är en klart bättre bruksbil, modernare, säkrare mm mm.

Men snyggare håller inte jag med om, och körglädjen i en e30 är klart större.

Kroko, jag mailar dig.
Ännu bättre Björn !

Mvh Christer

Re
456
Real Power
e28 528i -83
Krokodilen/Christer:
Tar inte din förfrågan negativt på något sätt samt tycker att du verkar ha vettiga åsikter i frågan till skillnad från vissa andra.
Hör efter med Björn vad han tyckte om bilen och avgör sedan om du vill komma och kolla på den eller ej. Det är bara att ringa mej om det är nåt du undrar. :)
Vad jag sa om priset höromdagen har inte ändrats.

Kalle Hansen:
Du har självklart rätt till en egen åsikt. Men att rättvist ge en allmän värdering av en 325iM till 23'kr är faktiskt inte särskilt realistiskt. Trots uppenbarliga stora menings skiljaktigheter.

Olof Ovenholm:
Skulle uppskatta om du höll dej till fakta! Bilen har ej gått 24' mil!
Titta gärna själv på annonsen: Länk
Och sedan att förutsätta att bilen är bes. 1½ år framåt och att kamremen är helt nybytt är självklart olika hur man tycker. Vet att det finns ett antal som ej instämmer (eller snarare inte tänker på det). Kanske är det självklart vid den prisidén är min åsikt ;)

Kristoffer L:
Det är en smaksak och hör egentligen inte hit.

Här följer ytterliggare några 325:or med likanande prisidé för den som är intresserad:

Länk
Länk
Länk

MVH
Joakim
Realpower:

Oops. Fattar inte var jag fick den siffran ifrån. Sorry, tar tillbaka det.
Jag kände heller inte till att det var just Den annonsen, utan mitt uttalande baserades på de uppgifter krokodilen angav.

Din bil ser på det stora hela ut att vara rätt fin.
Den fyller dock inte upp mina skyhöga krav, men det är en annan femma.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Real Power: Naturligtvis handlar det om smak, men mitt inlägg var mer till för att försöka ge er ett större perspektiv på prisbilden för E30 325. Jag antar att de allra flesta köpare (med vissa undantag) av denna modell är antingen pinfärska körkortsaspiranter som vill ha en busbil eller entusiaster som är ute efter att komplettera BMW ägandet.

Många i den förstnämda gruppen kan säkert lika gärna tänka sig en E36 325 när de för 40-45kkr får en sådan som dessutom har en bättre cruise-faktor ;-)
Många i den andra gruppen drar snarare öronen åt sig och väljer att snegla på andra objekt såsom den betydligt mer unika M3 E30 tex.

Intressant att i så fall veta vad de mer eller mindre smakfullt stylade E30 325 som annonseras för 40-50kkr verkligen säljs för.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Tja!! Jag har inte skrivit vilken bil det är, och inte heller att den gått 24"!

Och Jocke dom bilar som du länkar till verkar ju finnas kvar (troligtvis) eftersom dom fortfarande ligger ute !?
+ att är nån av dom såld så vore det jävligt kul att veta slut-priset,
för det är nämligen vad bilen är värd varken mer eller mindre!..
Att jämföra 325 E36 med 325 E30 tycker jag är som att jämföra päron & äpplen eller varför inte M3 E36 mot M3 E30.
Många faktorer spelar in som inte gör jämförelsen rättvis !?
Tex tillgång & efterfrågan ( allt detta gäller fina vagnar )
Rishögar e ändå ointressanta.

Vissa svar i tråden köper jag andra inte !

Jag klurar lite till Jocke, men jag tycker att du ligger några lapp högt i pris, specielt med tanke på att den ej är M-utr från fabrik och dessutom ej fullt M-utr !!

Mvh Christer

Christer: Att likna jämförelsen mellan 325 E30 vs E36 med utvalda delar av vår fruktflora tycker jag inte alls är särskilt lämplig, då dessa bilar har många presumtiva kunder som kan tänka sig vilken av modellerna, vilket absolut bör påverka andrahandsvärdet!

E30 M3 finns i betydligt färre antal än 325 E30 och apellerar en helt annan kundkrets än M3 E36 så den jämförelsen är verkligen olämplig.

Håller i övrigt med dig, hade varit mycket intressant att veta vad de 325 E30 som annonseras för 40-50kkr egentligen säljs för (vilket jag skrev i mitt tidigare inlägg).

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Här kommer ett nytt olämpligt uttryck, Ingemar Stenmark
( vår gamle slalom-hjälte,för er som inte vet!!) sa en gång
följande : "Det går int å föklar för en som int begrip!!"
En go gôbbe de där!!
Hur som helst, jämförelserna haltar tycker iallafall jag!!
Den som har en fin 325 e30 -88-90 att avyttra kan ju maila !!

Mvh Christer

Christer: Om du är så pass seriöst intresserad av en 325 E30 men tycker hemma marknaden är för dyr skulle jag även sneglat på marknaden på kontinenten. Har mycket svårt att tänka mig att 325 E30 har något affektionsvärde där. Dessutom borde utbudet vara större.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
ErikNilsson
Nej 40000 kr är ett överpris oavsett hur ni vänder och vrider på det, och oavsett skick. Sålde min E30 325 -88 för tre (!!!) år sedan. I registreringsnumret så skildes det bara en siffra så den rullade nog på bandet samma dag. Den var också delfingrå med M-paket. Dessutom fanns den dubbla M-vingen bak vilket tycks saknas här. 9x16 fälgar runt om med nya däck. Milen lägre än i annonsen här. Sänkt med Bilstein dämpare och Jamex fjädrar. M-inredningen med riktigt skålade stolar. E36 M3 speglar m.m.

Vad fick jag då? Begärde 45 i annonsen och fick 25 till sist. Observera att detta var för 3 år sedan!!!! Så får du över 40 för din bil så ska jag personligen käka upp mina skosulor. De andra du länkar till kan vi nog också tyvärr kalla för drömmare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.