|
|
|
|---|---|
| Har hört att det ska vara ungefär halva priset på alla reservdelar och att dom tar halva priset i verkstäderna i Finland.. Stämmer detta? | |
| har hört samma sak, bor rätt nära finland nu. så min nästa reparation blir nog i finland nu:) | |
CoupeChris |
Nackvridarn> Ta o nämna nåra exempel på delar som du kanske behöver så kan jag kolla finska priserna åt dig... Nämn bil, motor och årsmodell också :) |
|
Reservdels priserna är ungefär samma.....har en bror som bor i finland,& dom sakerna han har gjort med sin e32 där var ungefär lika dyra/billiga som här i sverige.......men finns säkert undantag |
|
|
Det mesta är lika dyrt/dyrare i finland sen dom gick över till Euro, det finns dock undantag men det är oftast lågpris delar. _______ //Niklas |
|
|
Det finns en finsk lågpriskedja i sverige (finns i luleå iallfall) som säljer reservdelar till bilar och då även bmw. Auto Ohjanpärää tror ja d stavas. t.ex köpte jag ett avgassystem till min gamla bil 518i -90 och det kostade 1200kr. BMW ville ha 2500. Finns även en svensk sida som importerar delar direkt från tyskland som har rätt bra priser på mycke reservdelar. www.bildelar.net B M W - Do I need to say more! |
|
| På SOS BMW service (aktoriserad) i Mariehamn / Åland tar dom 58€ / timmen (ca 530kr/timmen) i arbetskostnad! Tål att jämföras med BMWgroup i Sthlm som ligger en liten bit över tusenlappen / timme! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.