AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.054

Problem med byte av stolar E39

Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Hej! Nu har jag hittat billig inredning i svart skinn och upptäckte att det är en massa saker som ska jävlas och inte passa...
Förutom att det är ett problem att få dit en vanlig baksäte från en annan Sedan som inte har fällbart (tom sittdynan skiljer sig i form), så har jag ännu större problem med framsäten...De är nämligen komfortstolar med elstyrning och minne, och jag hade vanliga manuella så klart. Jag har fått dit stolarna, tom kontakterna passade i dosorna under, jag har mätt och såg att jag har redan en minus färdig, men det är plus på 12V som ska dras dit. Sen var det ju några kablar över som bara fanns där i stolens dosa och inte hade nån motsvarighet i min bils dosa, men dessa är väl till minnesfunktionen tänkte jag, - "de struntar jag i". Flytta över bälten och vajern under var inte heller svårt.

Nu går det att manövrera stolarna och tom värmen funkar,
MEN: Airbagslampan lyser rött på kontrollpanellen! Vad ska jag göra? Vad har jag gjort för fel?

BMW 4ever
Länk
Hej! Angående airbaglampan så finns det massor om detta skrivet på forumet. Det vanligaste är att när airbagkretsen bryts utan att batteriet är urkopplat, blir det ett fel sparat i felminnet. Antagligen är det bara för dig att åka till BMW och få minnet nollat. Dvs om du anslutit alltig rätt.

/ninja
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Aha, så det kan vara så lätt?...Just det, imorgon ska jag till BMW och kolla... Tack Ninja.

BMW 4ever
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.