|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt att åka med ny 6-puckad sinter och orginal men splitter ny orginal tryckplatta, å så fräsch yta på svänghjulet för lamellen. Detta borde väl palla med 400 hk i M30b34?! Anledningen till att jag inte vill ha 4-puck är att jag tror det blir mycket svårt att krypköra ryckfritt, medans 6-pucken skall va snällare med rycken... Vad tror ni? | |
| Blev visst två "orginal" där, sorry! | |
|
Varför inte köra med original lamell och värre tryckplatta? Då får du lika ryckfri gång som original, bara lite men tungtrampad.. tryckplattan jag har köpt till min M20 klarar över 400nm med original lamell.. Det finns säkert liknande tryckplattor till M30. ///Johan |
|
| Izze. ja du kommer kunna köra ryckfritt med 6puckad.. ett annat alternativ är sachs sporttryckplatta och 8pucks sinter... | |
| Vart köpa Sachs sporttryckplatta? | |
|
mekonomen --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
| Ungefär hur mycket vill mekonomen ha för en sådan Sachs Sporttryckplatta? | |
|
jag åkte med bara värre tryckplatta, men då luktade det bränd koppling och man kunde se lite färgförändring på svänghjulet. men då laddade jag 1.5bar. Bytte till 6-puckars sinter, sen luktade det bara brända bromsar :P TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
sachs race clutch til 535 holder 475NM fant jeg ut.... trykkplate med sinter.. holder nok om du ikke prøver deg med M/T på trackbite.. ---- Motorer uten turbo suger.. ;) |
|
| Ekblom: haha=). Är det förästen du som säljer din bil nu? | |
|
Jag kör dagligen i stadstrafik (Lund/Malmö) med 4 puckad sinter lamell och ofjädrat centrum. Det går att slira igång bilen i köerna utan större problem. Dock avåder jag från att köpa dalhems billiga sinterlamell. Usel passform. Ska du köpa en riktig en skivig sinter koppling räkna med 4k och uppåt. Annars finns det flerskiviga ;-) |
|
|
Jag kör med dalhems 4puckad sinter med orginal tryckplatta funkar grymt.. räckter till att köra mitten 11:a iaf. Mvh Limmet Www.Limmet.se |
|
|
Limmet: Går det att krypköra ryckfritt med din 4-puckade sinter och orginal tryckplatta? |
|
|
Lite ryckig e den allt , men visst går det att krypköra, men de minskar ju livslängden draskiskt på lamellen Mvh Limmet Www.Limmet.se |
|
| Har beställt en Sachs Sporttryckplatta, typ 475 Nm med organisk lamell och kommer att beställa en 6-puckad sinter. Hoppas detta kommer att funka fint! | |
|
6 puckad är snällare för hugg.. Men en 4 puckad klarar mer vrid Mvh Limmet Www.Limmet.se |
|
|
freddeM535: Ja.. det är jag som säljer bilen TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
nytt tips!!! Søk etter clutch her: Länk ---- Motorer uten turbo suger.. ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.