AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.423

Eltaklucka e36 funktion?

Lo
86
Lowrider
328i -96
Tjena!

Har en eltaklucka i min e36a, den fungerar klockrent att öppna bakåt med 1 click och stänger igen med 1 click på strömbrytaren, men när man tiltar upp den i bakkant öppnar sig bara halva innertaket, ska det vara så eller är det nåt som är galet?

/nicke
Så ska det vara!

Mvh /B
Va??? Jag kan endast öppna min med ett tryck! Stänga måste jag hålla in knappen för. Är det nåt fel på min då eller???

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Lo
86
Lowrider
328i -96
Bra tack då fungerar min som den ska mao :-)

Min fungerar på samma sätt som elhissarna, trycker lite så rör den på sig trycker till clicket och den går automatiskt, fel på knappen kanske???
Jag har precis samma känsla i min. Alltså det där med klicket. Hmm...undrar om det är knappen eller om det är nåt annat? Är det nån som har nån ide´ angående detta??

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
ojojojoj va avundsjuk jag blir... jag har inga automatlägen på min taklucka.. :((
Dock på fönsterhissarna...
Är det någon som vet hur man skulle kunna modifiera för automat ??? Det är verkligen ingen höjdare att måsta hålla inne knappen helatiden..
Ser ut som att det finns på -96orna iaf.. kanske går att bara byta knappen?
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Förresten Spookshow, det kan mycket väl vara knappen som är sliten eller liknande, jag hade samma problem med en elhiss, men jag demonterade knappen, och sprutade in en massa 5.56 i microbrytarna, så funkade den sen, och har fungerat i 6 månader iallafall.
Ok. Tack för tipset Johnny! Skall ta bort den ikväll och meka lite :-)
Hur får man itu dem då?

Tux Thunderbird
Bultsax :)

"Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650
haha nog med bra förslag tror jag...har inte nån lust att köpa en ny inte..

Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
spookshow: Det är bara små plastpiggar som håller ihop knappen, bara att trycka in dem med en liten mejsel och bända lite samtidigt.
Da
98
Dalibor
328i e36
spookshow: jag har samma "problem" som dig om det nu e nått fel. jag öppnar luckan med ett tryck men måste hålla in för att sänga. om du har lyckats med nånting får du gärna höra av dig =)

ju fortare du kör destå kortare tid utsätter du dig för fara ;)
Fick aldrig tid att pilla på den igår. Skall göra det ikväll få se om autofunktionen kommer igång!

Mattan
Om jag förstått det rätt så är det en säkerhetsfunktion att det inte går att stänga med ett tryck. På min har jag det så på hissarna bak + luckan. Men det kanske går att koppla förbi på nåt sätt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.