|
|
|
|---|---|
|
Idag när jag åkte en sväng norrut mot Sollefteå så passerade jag en BMW-Åf och då såg jag nåt bekant från landsvägen så jag var bara tvungen att åka dit och fota. Detta var första gången jag såg 1serien live och jag blev lite förvånad att dessa 2 stod utomhus i synnerhet då inte ÅF var öppet. Mitt första intryck är att dom ser lite snälla ut jämfört med många andra BMWmodeller och jag hoppas verkligen de där babyblå plastdetaljerna på torkarbladen är bara något skydd för det var inte snyggt. Silver passar väldigt bra på 1serie. Grymt kort överhäng fram. Givetvis var jag ju tvungen att parkera min bil intill dessa för att få en fin bakgrundsbil(d) :) Här är bilderna -> Länk ///Foppa | |
|
Jag tycker precis osm du beskrev att den ser lite "tam" ut! Kan du svara på hur den upplevs på riktigt jämfört med bilderna? Personligen tycker jag att nya 5:an och 7:an är 100 gånger snyggare på riktigt än på bild så det kanske är samma som gäller lilla ettan! :) Annars borde väl en lätt sänkning och ett par snyggare fälgar få bukt med dom två :D Kul med lite bilder i alla fall! Ps. Din 325:a ser mkt trevligare ut! Ds. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Du är 3 dagar sen... ;-) Hade premiär den 18:e (i Lund den 16:e) Spanade själv in bilen häromdagen, (står ett gäng utomhus i Hbg också) Tycker att bilen ser schysst ut, speciellt framifrån, bakpartiet ser ut som på vilken japs som helst... //Henrik |
|
|
e36:an ser betydligt fräshare ut. 1 serien ser ut som skumma radio bilar som någon cirkus lämnat kvar efter sig:( |
|
|
foppa: snygg bil du har:) Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Andersson_CSI: Precis som du säger så är det skillnad att se på bild av nya 5an och 7an kontra se dom live. Live såg de bättre ut men på nya 1an så tycker jag knappt det är någon skillnad förutom att jag tycker dom ser lite snällare ut live än på bild. En vild gissning säger mig att 1an kan nog bli poppis bland kvinnor. Jo E36an ser trevligare ut faktiskt även fast den är betydligt äldre. Constrictor: Jag som trodde premiären är om cirka 25-26 dagar? Tjuvar dom? :) uffe12a: Jag håller med dig, E36 ser bättre ut ;) Hoppas dock det kommer någon coupeversion av 1an , det kan nog göra dom snyggare. En sänkning på 1an samt 17 tums hjul skulle nog göra mkt, precis som Andersson_CSI säger. b97_knl: Tackar så mkt , och jag säger detsamma! ///Foppa |
|
|
1-serien verkar finnas ut redan hos de flesta handlarna. Lite väl tidigt kan man tycka, en dryg månad innan det officiella lanseringsdatumet. Hos Englunds bil i Luleå ( Länk )har de en 116i för omgående leverans, så köper man den är man nog först i stan... Först i Norrland kanske...? Hur som helst, tycker också bilarna ser lite höga ut på bilderna, men de lär ju vara alldeles nyinkomna och då har de nog inte hunnit plocka av skydden på fjädrarna, därav "SUV-stuket". Tycker annars att 1-serien är klockren. Tyckte först att baken såg lite knepig ut, men när intrycket "satt sig" så tycker jag den är riktigt, riktigt läcker. SKA ha en 120d!!! MVH |
|
|
Tycker ändå det är ett lyft från Compacten. Kommer nog dock aldrig älska den. Visst kanske lite mesig men så mycket morderna och lite "lagom" vågad... Torkarbladen är väl sådana som sitter tills man hittat en köpare, såsom sätesöverdrag typ... /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Ser lite höga ut. Sänkning 20mm + lite större fälgar så.... Snygg front. Baken sisådär. Inte helt oväntat så tycker jag den är snyggast i svart. //Lazze Länk |
|
|
Har redan sett en rulla i Karlstad. (en svart en) och den är läcker tycker jag! ------ Länk Länk |
|
|
Såg en på BMW i U-a redan för 3 v. sedan. Försäljaren sa att de måste ligga lite lågt, så att BMW inte får reda på att modellen redan finns för provkörning! Den officiella lanseringen är först nästa månad! /A |
|
|
Sigdarve, låter som ett knep från försäljaren, så att de ska kunna säga "men du får köra den innan premiären" i alla städer. BMW kan ju inte missat och råkat skicka bilar till Sverige innan premiären...? /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Bmw har kanske skyndat på lanseringen eftersom det finns piratkopior på nätet? ;-) Tycker för egen del att utseendet är helt ok, i alla fall den lilla halvminuten jag fick syn på den. Lär väl följa "Bangletraditionen" och bli snyggare med tiden. Förhoppningsvis har bilen ett trevligt uppförande på vägen, det är det som gör en BMW! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
300+ Uttryckte mig lite fel kanske. Vad försäljaren sa var att man ännu inte fick annonsera att bilen finns för provkörning i butiken. /A |
|
|
Sigdarve, ha oki lät lite annorlunda. Kul med all uppståndelse trots att det är en sån liten och motorsvag modell! =) /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Jag provade 120i igår, i samband med en golftävling (BMW Netgolf). Då sa de att premiären ska vara den 18/9. Den var faktiskt väldigt kul att köra på små kurviga vägar (i detta fall i närheten av Båstad), men något svag i motorn i de högre varvsregistren. Sedan var det förstås ovant med 6 växlar... Har hört mkt om 120d, ska nog ta o prova en sådan också. (Provade även 530d Touring...oj, vad bra den gick...) / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
Det finns redan över 60 st inregistrerade 1-serie i Sverige... :-) /RS2 |
|
| urssssssssss............... | |
| bara jag som tycker 1-serien ser ut som en vovve`? speciellt framifrån | |
|
BMW återförsäljarna har haft lite premiärtillställningar för återkommande kunder runt om i sverige... Var själv på premiären på storan i göteborg den 8: aug. I den lilla katalog som fanns tillhanda fanns även bilder på ett aerodynamikpaket som förändrade karaktären på 1-serien från snäll till riktigt elak och stressad... Jag upplevde bilen som betydligt finare än på bild! |
|
|
Tittade på en 116i hos BMW-handlaren i Trondheim häromdagen och jag måste säga att den väckte ett visst habegär... "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.