AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.591

Dåligt monterad baklucka E39

För 2 dagar sen blev min baklucka (sedan) utbytt mot en ny pga rost. OK fick en ny lucka o lack, allt ok hittils MEN monteringen av luckan blev inte bra för att om ni tänker er att ni står bakom bilen med luckan stängd så på vänstra sidan (hörnan vid bakrutan) går plåten nedåt istället för att vara jämn med skarven.

Ska jag ringa Bmw (orkar inte tjata med dem)
Eller kan jag fixa det själv? isåfall vilken justeringsskruv kan jag trixa med?

Mvh Dragolito
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Du ska så klart lämna in! Du ska inte behöva lida för att BMW ännu inte lärt sig hur man rostskyddar en bil!

mm kanske det, men då måste jag lämna in den, o sen blir jag utan bil. Behöver bilen...

tänkte om det gick o fixa det själv, behöver bara få upp den en ca 0.5mm...

Det måste ha varit någon praktikant som monterat luckan åt mig...sånt FÅR inte hända tycker jag!..

mvh Dragolito
Ri
240
Richard V8
540iAM -00
Fan vad trist med rost på en 01a, vart kom det?

Richard V8: Det känns verkligen trist :( att ha sådana problem på en 01:a

Man vågade liksom inte säga till någon att bilen vart på lack pga ROST.

Vid vänstra bakljuset rakt upp, den linjen som böjer sig runt hela baklampan. 2cm rost vid skarven o började äta sig upp på luckan så det blev bubblor i lacken

MVH Dragolito
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Richard V8: Jag har rostig motorhuv på en 02:a, det är nästan ännu värre :(

Dragolito: Har du någon bild på själva rostangreppet? Här är en bild på angreppet på vår 520 Länk (det bubbliga området precis under limfogen vid plåtomvikningen). Oerhört tråkigt på en såpass ny och dyr bil :(

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
PE
204
PERTHA
523i Touring -00
Du skall helt klart lämna tillbaka bilen och få det fixat. Du som kund ska inte behöva skruva på den efteråt själv.
Praktikanter och nyanställda är dom som är mest noga med att jobbet blir bra, jag talar av egen erfarenhet.

//Per
Masten: Nej tyvärr ingen bild :(

mvh Dragolito
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Utan någon diskussion så ska bilen in igen för justering av bakluckan. När jag fick min baklucka bytad på touringen så var det glapp i kabelaget för höger baklampa. De var väldigt besvärade när jag kom tillbaka med bilen och förklarade det och de började skylla på annat som jag inte lyssnade åt eftersom jag hävdade att det ska fungerar även när man får tillbaka bilen. Ett bra tag efteråt upptäckte jag också att min baklucka var feljusterad vilket resulterade i "bootlid open". Ett skitfel i och för sig men det tog 3 veckor innan jag fann ut felet. BMW ville inte ta på sig det eftersom det gått för lång tid efter bakluckebyte och ville debitera mig 1500:- för felsökning om jag lämnade in bilen på Aspögatan i Malmö där de satte på nya luckan. Jag hittade till slut felet som var relaterat till glasluckan och skruven i låset som var 1-2 varv för högt uppskruvad.
al
9
alindahl
523iA Touring -98
Stout: Vad innebär "bootlid open"?

Vänstra sidan uppe vid taket sitter liksom för högt upp på min baklucka. Är det sådant som går att justera?

Fick min baklucka bytt för ett halvår sedan.

/Andy
Tigerr
alindahl - det är ett felmeddelande i displayen. betyder 'baklucka öppen'.. bilen/datorn tror att bakluckan inte är riktigt stängd.
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Hur länge gäller rostgarantin då? På min -98:a börjar klarlacken flagna på luckan och jag hittade en liten rostfläck oxå, längst ner på kanten. Och denna lucka var redan omlackad vid förra ägaren pga rost, vet jag!!!

BMW 4ever
Länk
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Sharifhan: Rostskyddsgarantin gäller i 6 år.

Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Oj då, då får jag skynda mig till BMW, kanske får det årgärdat om jag har tur. De ska ju alltid hitta på olika ursäkter...

BMW 4ever
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.