AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
454

Elvärmen i speglarna

Fortfarande ingen som vet vad som aktiverar värmen i E34s elspeglar ??
Jag vill ju kunna slå på dom själv när det t.ex. är +2 och regn, som det verkar nu hoppar dom i gång när det är svinkallt bara....
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
På E36 så är det konstant spänning fram till speglarna hela tiden. På/avslag av värmen sköts i spegeln, jag tror att det sitter en bimetallkontakt som sluts när temperaturen sjunker under en viss temperatur och sedan öppnar när det har blivit uppvärmt igen osv.
Ta och mät på kablarna till speglarna och se om du har spänning där hela tiden, om du har det så blir det svårt att kunna sköta till/frånslag manuellt utan att göra om kopplingen i spegelglaset(på baksidan).
skall kolla bara tanten kommer hem med bilen!!!
Tu
68
Tufve
M535i- 86
320i Touring- 89
På E28 slås strömmen på under vid +10 grader (tror jag)
och av när glaset är 50 grader.
frågan var ju inte så mycket när det går på utan hur jag gör för att kunna slå på den själv..
T.ex. extra brytare till relä el dyl... men jag skall kolla upp micke ts ide.. man kanske kan byta termistor eller nåt..
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
På SAAB så slås den på när du slår på elbakrutan. Borde det inte vara så på BMW med?

fyrhjulsdrift är roligast!
Froz-523
Ja Saab brukar ha simpla lösningar. Så är det inte på BMW. Spegelvärmen är temp-styrd.
Vi har löst problemet i samband med en anna fråga redan... det styrs från boxen i Vä dörr som även reglerar elstyrning av speglarna
Ha
39
Hansson
540 Touring -97
520 -94
Är det värme i alla elstyrda speglar? Är det så, ja då funkar inte mina!

///Henke
Hu
50
Huggo
535IA -90
735IA -91
Ska finnas en koppling till tempmätaren någonstans, min slår till speglarnas uppvärmning automatiskt när det behövs, tror att det är samma med spolarmunstyckenas uppvärmning.

Ju färre knappare desto mer teknik!

Huggo

Vit utanpå och röd inuti
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.