|
|
|
|---|---|
|
kikat lite på Stylingkompaniets Turbo kit å är lite sugen att turbokonvertera i vinter. SKR Mk-I 325 Turbo kit ger 320hk i min 325:a å det skulle kännas hyggligt bra. frågan är bara, det här kommer inte jag kunna bygga ihop själv. Vart får man tag i den kontakten, och vad kostar det? någon som vet? å vad säger SBP å försäkringsbolaget? kanske är helt ute å cyklar.. sälja 325:an å köpa en M3 ? bättre alternativ? | |
|
Självklart så ska du konvertera! ;-) Jag gjorde själv min konvertering efter den mallen, dock så samlade jag på mig grejerna själv byggde allt själv, nu ger du inte någon länk till kittet, men jag är 99% säker på att det är samma som jag snackar om. I kittet får man väl med rostfria krökar och får svetsa själv? och ett SMT6 för mappningen?. SBP säger ajabajja, du måste göra en reg. besiktning med papper på motorn från tillverkaren att den är avgascertifierad för modifikationen (=omöjligt från BMW då dem inte har gjort någon avgascertifiering med just din turbo och div andra prylar). Sedan så är väl bilen inte opimerad med den extra kraften som du eventuellt får ut från kittet och behövs det bättre hjulupphängning och bromsar, ev, drivlinan behövs bytas ut. Om du mot förmodan fixar allt detta så får du skaffa dig en försäkring, (vilket jag anser vara den viktigaste biten om du skall köra bilen som en bruksbil dvs fram och tillbaka till jobbet och affären). Detta får du ta med ditt försäkringsbolag och komma fram till bilens värde, samt en riskbedömning. Och sen.. 320 hk.. må vara hänt att det går, men i dessa kitt så ingår det inte vad jag vet någon annan topp packning för att sänka komp. eller andra kolvar. Jag laddade som mest 0,7 bar i min, och då var jag ganska skitnödig varje gång jag gasade på lite, inte för att effekten var för mycket, utan kommer skiten att rasa eller inte?. Ps. Jag upskattade effekten till strax under 300hk när jag laddade 0,7 bar. Köpa m3? *pft* :) Men det är kul att pula! Lycka till! Min bil: Länk |
|
|
Jag har själv köpt det dära kittet och är snart klar med det, och jag kan tala om att det är en hel del jobb. Trodde själv inte att det skulle vara så fasansfullt mkt, men då bör man ha i åtanke att jag har mest otur i hela världen med vadén ja gör.. =) Visst, toppackning eller oringa och då börjar du närma dig den effekten med tanke på att det är en hybrid turbo.. |
|
|
Det kittet är rent vansinnigt dyrt i förhållande till vad man får. Färdigbyggt grenrör samt alla delar kostar mindre hos oss på PPF, och då är samtliga delar bättre dessutom. Länk |
|
|
rawsezx, tack för ditt utförliga svar. Uppskattades. Xarg, jag gissade just att det var mycket jobb med det. Hoppas det går bra för dig. Bäckis, jag kikade in på länken men eran sida är ju inte riktigt färdig där. Vad tar ni på PPF för det kittet? vore kul å veta. Jag får se om jag slår hål i saken å tar mig an en turbokonvertering. |
|
|
Bäckis, ni verkar ligga på latsidan gällande hemsidan. När planeras den vara klar? //K Min bil: Länk |
|
|
Fråga Johan Kihl!! Han ska komma så vi får skissa klart så fort han hinner. West: Maila mig för mer info... Länk |
|
|
Hepp........ Ang det kitet så kan jag nog också tro att det är förenat med väldigt mycket arbete......... Samt att det kanske är dyrt i förhållande vad man får... Men tja DET vet jag inte då jag inte vet vad som ingår riktigt...... Om inte annat så kan jag fixa allt du behöver till din bil, fina bitar till vettiga pengar... Och en M3............ Hmm, en turbobil är nog roligare!! ;-) Maila oskar_67@hotmail.com vid intresse... //Jesper |
|
|
finns de ingen annan som säljer delarna som stylingkompaniet har löst eller i delar, hälst en svensk fírma!! Jag tycker att stylingkompaniet är dyra överlag sen kanske de är bra delar och så men men Min M3: Länk |
|
|
Är väll inte ens specielt bra delar man får. Dessutom så måste du svetsa grenröret själv. Bättre att köpa ett snyggt svetsat grenrör av nån som vet hur man gör. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| En bra grej med det är iaf att man kan uppgradera det utan extra kostnad, dvs du betalar mellanskillnaden istället för att behöva göra sig av med vissa prylar och sen köpa in nya etc... | |
|
Känns som att man kan uppgradera och köpa allt nytt en gång för samma pengar.... Länk |
|
|
Håller nog med Bäckis faktiskt.... :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.