|
|
|
|---|---|
ormen |
Bryr du dig om din bil och vill bevara den från "typisk" rost? Detta gäller E34 med Executiv Paketet, sidobreddningen, misstänker att M5 har liknande kjolpaket... Min är import, och jag har sedan jag tog in den hållt på att rostskydda den på de vanligaste rostställena, såsom i hörn bakom framhjul o framför bakhjul, innanför (runt om i bakskärm) tanklock, innanför o på skärmkanter osv. Upptäckte nåt som jag misstänkte, nämnligen att de med sidobreddning saknar den massiva body:n under sidokjolarna, bara lackat alltså, så jag rev sidokjolarna och ska lägga på ordentligt med massa under.... ett annat tips: när man ändå plockar av de, kan man passa på att lossa framskärmarna nedtill (2 skruvar) och böja ut de lite (ingen fara, de fladdrar liksom), och rengöra (ett berg av härlig skit + salt) och rostskydda ordentligt där, no.1 ställe till rost på E34... Ska lägga upp bilder snart på min sida... om nån nu bryr sig om sin gamla E34... |
| Klart nån bryr sig om E34:or! Tack för tipset, bra att veta. | |
ormen |
Även de UTAN sidobreddarna: om man lossar de nedre 2 skruvarna till framskärmen (De sitter under tröskeln) och plockar av innerskärmar, är det lättare (bra förebyggande åtgärd) att rengöra o rostskydda bakom skärmen... garanterat berg av skit där om ingen har rensat innan... En annan sak jag märkte, innanför framskärmen, precis bakom framhjulet, är det inte bra att ösa på roskydd som inte torkar, bättre med nån body (ex. Carlofon, tröskelskydd), för den vanliga kletiga rostmassan drar bara till sig ännu mer skit, smutsen fastnar liksom i den..... det ska vara något rostskydd som härdar... |
| Vad har du för tips åt oss som bor i Norrland, då? ;P | |
ormen |
gör samma sak om bilen är importerad (min var från frankfurt o ändå full med vägskräp innanför innerskärmar) eller om den har rullat i götaland/svealand, men är det en "ren norrlandbil"? tja, då har ni väl gruset o kämpa mot??? vet ej faktiskt... |
| Jamen detsamma gäller nog ändå för oss, hursomhelst, för saltet har funnit sin väg upp hit... BLäääh! | |
ormen |
ett annat hett tips (om ni inte redan visste) att ösa in tunnflytande rostskydd runt tanklocket, på insidan av bakskärmen, det gör man lättast från bagaget och underifrån, bakom innerskärmen... för skärmarna bak, brukar jag lossa den lilla sidolisten, så slipper man borra hål... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.