|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bra svar!, s-bok kan väl aldrig ersätta eget förnuft. Då kan man ju nästan köpa bilen utan att provköra eller?. Själv går jag först och främst på eget test sedan på s-bok m.m. rodge dodge BMWCS # 5251 |
|
|
Kul grejj bara.. Jag hade som ni säkert förstår på mina argument ingen servicebok trill min bil.. en import från 97.. Men men, den såldes idag för lite över 60,000:- servicebok eller inte, de va inge strul med att efterfråga ngt sådant..köparen såg bilen, körde bilen, blev uppvisad en liten pärm m.m på renoveringar och reparationer på bilen så va serviceboken ett minne blott.. "den är väl inget att ha på en sån här gammal bil, jag ser ju att den är i fint skick bla bla bla" fick jag höra.. så en bil med eller utan "trygghetsboken" tycker jag från dagens handlingar är lika enkelt såld som en med.. |
|
stefannorr |
Servicebok eller inte,ja de lär ju gå o disskutera i oändlighet,dom som äger bil utan tycker inte de är så viktigt o tvärtom dom som har,men de är klart att kvitton på alla servicar o rep är bättre eller helst båda,sen finns de ju en gräns när bilen är så pass gammal att skicket mer avgör än hur den var servad för 10-12 år sen. |
|
Alltså skicket avgör ju om det blir en bilaffär eller inte. Helt klart. Men det ger ju så otroligt dåligt intryck om säljaren klämmer ur sig "serviceboken har jag tappat bort". Det är ju rent ut pinsamt! |
|
|
För min del så är inte boken så viktig på en äldre bil, det är ju inte alltid stämplarna är från auktoriserad BMW verkstad. "Nisses bilmeck" har kanske en snygg stämpel, men använder dålig olja & billiga filter. Så kvitton & skick säger betydligt mer för mig. Men eftersom det hela handlar om att Jurgen skall sälja sin bil, Så är svaret JA serviceboken är viktig vid en försäljning, eftersom antalet intresserade ökar betydligt. För det är faktiskt så att väldigt många backar direkt när boken saknas. |
|
| ja måste berätta att bilens servicebok e stämplad tills jag tog över bilen, men i min ägo så har jag valt att serva den själv, som ja sa tidigare, alla kvitton har jag på bilen och har endast köpt kvalitetsvaror till den. Men visst förstår jag om folk vill se en servicebok med stämplar i, men man kan inte bara stirra sig blind på den. Övriga kvitton och dokumetation är minst lika viktig tycker jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.