|
|
|
|---|---|
| Har varit o tittat på en importerad bil o säljaren har lovat att göra m-test på den så min fråga är om dom på något sätt kan kolla upp om mätaren är skruvad?? | |
|
Jag tror inte att Motormännen kan kolla upp mätarställningen. De enda som kan det är BMW själva. De har alla uppgifter om när bilen är servad och hur långt den gått vid varje service. MVH |
|
| Läs importguiden! Till vänster. BMW i Sveriges mätarkontroll är inte tillräcklig! | |
|
Bilen i fråga är en 330Ci som är i nyskick både in och utvändigt. På mätaren står det 3600mil det känns som den går helt perfekt. Ska jag gå på känsla och köpa den eller??? |
|
| Om du har mycket pengar så gå på känsla. Det kan bli ett kostsamt lotteri! | |
| Vill bar klargöra att BMW INTE har uppgifter om när en bil har sevats eller hur långt den gått vid servicen. Det som finns att få tag på är mil och datum vid eventuella garantireperationer. Enda sättet att verifiera servicar är att ringa firmorna som har stämplat boken. | |
|
Bilen var på M test idag,felen var slitna klossar fram,ojämnt däckslitage fram och bilen var allmänt omlackad. kan den bilen ha gått 3600mil eller ska jag leta vidare??? |
|
|
Bilen var på M test idag,felen var slitna klossar fram,ojämnt däckslitage fram och bilen var allmänt omlackad. kan den bilen ha gått 3600mil eller ska jag leta vidare??? |
|
|
"Allmänt omlackad"? Kan det vara så att den har varit med om en smäll? Har för mig att det går att kontrollera via BMW i Tyskland. Själv hade jag fortsatt leta. Lycka till - 330 är en underbar bil! Själv såg jag min gamla (såld i vintras) på Slussen i morse. ;-) |
|
|
M_Ballz: Själv skall jag M-testa på torsdag och känner väl ungefär som du, stämmer mätaren? Men dom på M-testet kan inte kolla mätaren, men dom kan ju göra en bedömning, vi får se hur det går, jag är spekulant på denna för den som är intresserad. Och har ringt förra ägaren i Tyskland och mätaren stämmer om man nu kan lita på förra ägaren? Länk //Palle |
|
|
M-tests bedömningar ger jag inte mycket för. Har hänt 2 gånger för mig att det inte kunnat avgöra att bilarna var skruvade mellan 9'-13' mil. Detta upptäcktes sedan jag ringt till de auktoriserade BMW-verkstäder som gjort service, tidigare ägare samt att jämföra med garantireparationsutdraget. Det finns aldrig en enkel lösning till att kontrollera en bil, det tar tid och krävs lite jobb men det kan vara den bästa timpeng du någonsin kommer att få! Lycka till! |
|
|
det verkar ju rätt mystiskt om den är omlackerad....glöm inte finns det tvivel ....det finns flera pärlor....;) ///325/// |
|
| Vad innebär M-testet? Kollar de skicket på motor och växellåda etc.? Eller är det mer åt "besiktningshållet"? | |
|
ml99, M-testarna har väl aldrig utfäst att de kan avgöra om en bil eller skruvad eller inte ? De bara listar de defekter bilen har vid M-testet. Att verifiera mätarställning så är det bara att börja gräva i bilen historik. Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.