|
|
|
|---|---|
|
Finns det något dräneringsrör under bilen ungefär där växellådan sitter? Har upptäckt att ibland när jag startar bilen och den står på tomgång några minuter så rinner det vatten under bilen. Detta är inte konstant utan lite då och då och inga mängder, någon eller några deciliter. | |
|
Är ganska säker på att det kommer från AC:n, och att det är helt normalt. /Micke |
|
| Ja, misstänkte det också. Kan det ha något sammband med att jag hör "gurkel/kluck" vid instrumentpanelen ibland? Har också upptäckt att ett av påfyllningsrören i motorutrymmet har kondens och är riktigt blött. Är det normalt? Upptäckte inte det på min förra e39:a. Klima och kylsystem fungerar klockrent. | |
| Kontrollera att dräneringen under bromsservo och huvudcylinder fungerar. Jag hade också ett sörplande ljud vid start när jag tryckte på bromspedalen. Detta resulterade i problem i vintras när det visade sig att vatten nått bromsservot och fryst till. Gissa om pedalen var stum!!! Ett ganska vanligt fel enl verkstad. Fick då hjälp med dränering samt urtorkning av bromsservo. Det fungerade i ett halvår men nu måste jag byta bromsservo. | |
| Tafck för infon 39:an, vet du var dräneringen sitter, mer specifikt? | |
|
Sent svar !! Jag har inte tittat så noga men det borde gå att hitta i utrymmet under bromsservo och huvudcylinder. Det finns antagligen en viss lutning åt något håll där dräneringen finns. |
|
| Ska ta mig en titt under bilen i helgen. | |
|
Stout ! jag bytte mitt bromsservo i helgen och fick chansen att kolla dräneringen. Det sitter ett hål i botten på lådan som verkar mynna ut innanför innerskärmen på vänster sida. Hålet är ganska stort men jag kunde inte se något direkt nivåfall mot det. När det hamnar löv eller annat där så blir det fort fyllt i samband med kraftigt regn eller biltvätt. Det fanns mycke´ färgat vatten i det gamla servot... Monterade ett nästan nytt servo och bilens bromsar blev som nya. // Anders |
|
|
OK! Har inte kolla det ännu, har haft så mycket annat att göra. Hoppas att få bukt med det snarast för det gurglar rätt rejält nu. Du menar på samma sida som fönsterspolarnamotorerna sitter? |
|
| Har inte kolla på spolarmotorerna men jag menar framför förarplats under bromsservo och huvudbromscylinder. Detta kommer fram när du lyft bort kupefilter med tillhörande plastlåda. Jag har ägt bilen i drygt ett år och det sörplande ljudet fanns från början. Nu när servot är bytt är bromsarna som nya. Tidigare var bromsen trög och till slut ville den inte gå upp i retur efter bromsning. Det rinner nog fortfarande rödfärgat vatten ur den...Enligt verkstaden kan man lyckas med att skölja ur och torka servot men jag köpte ett bättre beg och gjorde bytet istället. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.