|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag var i Piteå och jobbade på mässan där i förra veckan. På söndagkväll startade vi från piteå mot Vasa i Finland, en sträcka på ca 700km. (Vi körde alltså via Haparanda till Finland) Jag körde, utan tanke på "plåtpoliserna" längs vägarna i runt 130-140km/h nästan hela vägen. Nu vet jag att jag inte blivit fotad på finska sidan, där finns det alltid stora varningsskyltar innan kamerorna, men jag är mer orolig för om jag bränt förbi nån kamera på svenska sidan i 140 knyck. Nån som vet om det finns hastighetskameror mellan Piteå, Luleå och haparanda? Körde firmans bil, man undrar ju vem som tvingas betala... Tacksam för svar. "-BMW- Making your privates bigger since 1928" | |
| Eftersom du kört på kväll/natt, så skulle du helt klart märka blixten från kameraskåpet om du blåst förbi ett. | |
|
I Sverige finns det stora varningsskyltar med.. Svåra att missa :-) mvh Johan. Länk |
|
|
Vi körde svenska sidan från 7-tiden på kvällen till nångång runt 22.00, var alltså rätt ljust. Några blixtar märkte jag inte av, inga varningsskyltar heller! Är det nån som vet hur det går till då jag är finsk medborgare, skickas böteslappen snällt efter mig eller? Isåfall är det ju firman som får ta smällen... "-BMW- Making your privates bigger since 1928" |
|
|
Det märks tydligt även om det är halvmörkt. Stod på fel sida om en kamera, ca 50 m ifrån när en bil blev fotad och jag reagerade på att det blixtrade någonstans. Förstod sedan att det var en bil som blev fotad när flera andra också blev det! Bilen: Länk |
|
|
Du kan verkligen inte missa blixten oavsett om det är dag eller natt. Det blir tydligare på natten, men du missar det knappast på dagen heller. Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
| ta bort framskylten! det har jag gjort, bor i norge | |
|
Det finns tre kameror mellan Piteå och Luleå sen är det fritt till gränsen. _______ //Niklas |
|
| de växer upp som svampar i hela sve ;( | |
|
Men det är inte många kameraskåp som verkligen innehåller en kamera... Kamerorna flyttas runt mellan skåpen. MVH |
|
|
Okej, tack ska ni ha. Tror inte jag fastnat på bild, märkte inte av nån blixt... Är verkligen taskigt av myndigheterna att lägga upp alla dessa kameror, snart sköter väl kamerorna fångvården också... "-BMW- Making your privates bigger since 1928" |
|
| mm känns som om det e värre att köra några kilometer förfort än att rymma från fängelse. . .. . | |
|
Jo, Hörde av en svensk kollega att det inte ens är olagligt att rymma från finkan i sverige... Vet inte om det stämmer, men isåfall är det ju sjukt. Är mycket lättare för polisen att ta fast trafiksyndare än att reda ut "riktiga" brott.. :/ "-BMW- Making your privates bigger since 1928" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.