|
|
|
|---|---|
|
Hej allihop Hoppas det finns en "räddare i nöden" ibland er "proffs"! Fakta: Klädsel - är en ljus blå/grå textil. Fläckorsak - vanligt vatten, regnvatten och mineralvatten. Jag har fått fläckar på säterna som jag ej får bort, -vad är det för sorts fäckar då? -Jo, dom kommer av vanligt vatten!!!! Hur i h...... ska jag få bort dessa irriterande fläckar ( ja, dom syns väldigt mycket!) Jag har försökt med mer vanligt vatten - blev bara värre. Har försökt med klädseltvätt - blev fläckar av det med !!! VAD GÖR JAG??? Finns det någon där ute som har erfarenhet av klädselvård eller har samma sk.. klädsel som jag? Snälla ge mig råd! P.s. var hittar man utrustningskoderna på en 523i touring -00? d.s. Full gas - spar tid! | |
|
Eftersom du redan testat klädsel tvätt; rekomdfirma med riktiga proffs mackapärer för just klädsel tvätt ( har för mig Ditec har nån slags "ditec behandling" för säten...) Koderna KAN sitta i serviceboken eller under baksätets dyna ( höger kanten) annars ordnar BMW fram dom åt dig m.h.a. Chassinumret för ca 250:- (välinvesterade slantar för oss BMW nördar...) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Utrustningskoderna ska inte kosta något det är om man vill ha garantireperationer som BMW tar betalt, Visst dom försökte ta betalt när jag ville ha lista på en 540 Touring för att en polare skulle få redå på dess utrustning men det pratade jag ur dom jag behövde inte äns komma in och hämta listan utan den faxades;) Mvh Stephan |
|
bustorp |
Prova lite förskiktigt med ett ångstrykjärn. Sprid ut ånga samtidigt som du försiktigt stryker klädseln. OBS! Låg-mellanvärme. Alt fukta klädseln o blås ner skiten med tryckluft nära klädseln. BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
ett alternativ är att man hyr en matt-tvätt (likn. våtdammsugare) då försvinner all skit, kostar väl 2-300 inkl tvättmedel för en helg, finns hos kemtvättar osv. att hyra. samtidigt kan du tvätta lite mattor hemma också ;) ___ Missa INTE konbaneträffen i H-fors den 5/9 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.