|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| om den kommer att se ut så här Länk så ska jag bestäla den direkt | |
|
IHF: Njaeee... kanske lite för mycket, om man skall göra ett Fast and Furious bygge så är det en bra start.. /Caspar Länk |
|
|
Mitt val på din bil ;) Banta huv, stolar och avgassystem = 100kg Å därefter bygger du "rätt" muskler på chassi, bromsar och motor ändå! Du är väll inte fattig? (För de som tar anstöt, halvt ironi ;) ) |
|
|
Npe: Äntligen ett proffs som uttalar sig!! :-) Tackar!!! Näe, inte är jag fattig... än.... Löser bara exfrun ut mig från villan så är ju budgeten fixad... Jo, stolar och huv ligger pyrt till liksom att ett nytt avgassystem behövs är ju givet (om inte för vikten, så för ljudet.. :-) ) Eftersom jag inte skall ut på bana så blir det på chassi sidan bara H&R "vanliga" ställbara coilovers (ej CS/PCS). Dessa kompletteras med H&R kränghämmare och fjäderbenstag (weischel övre bak, strong-strut nedre bak, längsgående samt främre). Stor risk för spacers också... 12mm resp 25mm... Nya bromsar behövs nog om motorn blir moddad och i så fall måste några lätta och snygga 18-19" fälgar hittas också, för byter jag bromsar så blir det för 18 eller 19" fälg..... Antera 309 gillar jag designen på, vet dock ej vad de väger... /Caspar Länk |
|
|
Thomas: Enligt Erebuni (tillverkaren av kolfiber huvarna i IHF's länk) skall Dalhems vara svensk åf. Länk Kommer inte åt min mail just nu, men skickar dem en förfrågan om pris imorgon. /Caspar Länk |
|
|
låter bra. men jag tror inte dem kommer kunna slå det låga USD priset. dock har jag inte fått nåt svar på min email till dem i IHF länk än. konstigt. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Som det ser ut nu kommer nya stolar & huv, ev ett lättare avgas, sidefenders & trösklar, när exet har löst ut mig från huset.. Frågan blir då, vad tusan tar man bort bak på bilen. Jag menar stolar och avgas minskar vikten i mitten, resten fram och bilen är redan baktung pga stereo (lättas något i vinter men ändå..). En tanke är att flytta fram batteriet.. Finns det några sköna platta batterier som fungerar i bilen att tex ha under sätena?? Det blir antagligen massa plats där då eventuella racestolar slipper elektroniken under.. Någon som vet mer exakt vad allting väger?? Stolar, huv etc...?? Pelle hade ju exakt vikt på stommen, finns dessa uppgifter någonstans tillgängligt?? /Caspar Länk |
|
|
hos mig så finns det plats för bateri i motorumet . närmast torpedväggen på högersida. det finns små Racebatterier, dem klarar nog inte vinterklimatet men du kör ju inte på vintern. Om(när) jag ska banta min så lägger jag första prioritet på svänghjulet. det pratas om att varje kilo på svänghjulet motsvarar nära 20kg på karossen. Orginallet väger 14kg. MH-GTR har 6 kg variant men till egen bil bygger han ännu lättare. Jag tror att Mark har pratat med honom om någon speciallare som låg mittemellan 14 och 6. Oxå: jag märkte markant skillndad på accelerationen pga hjulviketen när jag bytte till 18". Varje kilo där betryder 1,5 kg karossvikt. mina 18 är nog 7kg tyngre per styck än original 17 (som var t.om lättare än vinterplåtfälgar i 16 (!)) så 4x7x1,5= 42kg. fast jag diggar mina fälgars utseende. så det får bli kompromiss. Fast jag såg nu M fälgar med kromad fälgbana på börsen och är väldig sugen. men då måste jag sälja mina först ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Vaer kan man få tag på racebatterier?? Vore ju inte helt fel att få bort lite vikt bak i bilen och dessutom vinna lite plats.. tex för en 15" bas... :-) /Caspar Länk |
|
|
t.ex: Länk ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
I BMWs ETK står vikten på alla delar. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
J.Dredd (eller skall vi kalla Dig Stalone??): Håller på att jaga ETK på CD, får den nog i veckan!! :-) Z3c: De batterierna verkade inte vara ett dugg mindre än vanliga.. :-( Bättre kapacitet dock..!! /Caspar Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.