|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på attt köpa en Bmw 325 E36 och funderar om det är någon skillnad på motorerna mellan 91-94? Såg nämligen i "Modellguiden" här att 91-92 har något högre bränsleförbrukning... Ni får gärna oxå tipsa mig om det är något speciellt man ska passa sig för eller bara lite allmänna tips... Tack på förhand. /Micke | |
|
Verkar inte gå att redigera inlägget så här kommer en till fråga. Är det samma utväxling på 5'ans växel på tex 325 och 318? /Micke |
|
|
1993 kom vanos. Detta ska på papperet göra att den drar mindre. Detta e nog den enda skillnade mellan motorerna. vad jag vet iaf... lycka till! "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
| Tror inte tat 325 o 318 har samma utvxl utan 325 varvar betydligt mindre på 5'te vxl... | |
TobbeBMW |
Vanos ger en marginellt mindre bränsleförbrukning samt lite bättre vrid på lågvarv. |
| Det är som TobbeBMW säger. | |
| Men är Vanos en så pass stor förbättring att man ska satsa på en 93'a eller nyare? | |
|
Vanos motorn har bättre vrid på låga varv, det märks skillnad. Jag har haft både med och utan vanos. Ytterliggare en fördel med -93 och senare är att den har nya gasen i AC:n Automat är bekvämt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.