|
|
|
|---|---|
|
En 530d touring-99 16000 mil,fullservad,en ägare Är milen nåt att oroa sig för? Hur långt har ni kört med era lådor?? mvh | |
| att du inte enbart letar manuell det var ju det du ville ha..automaten håller nog men det finns folk som köpt så har det blivit lådbyte ganska omgående t.o.m under 20 tusen mil ..och det är ingen billig affär lådan renoveras inte det blir en ny för delarna är spärrade ca 35 bytt och klart..du skall helst inte köpa en som fått dra mycket husvagn..en diesel köps ju i regel av att man ska köra mycket eller dra mycket på släp | |
|
Vad kostar det att montera ett drag själv då?? Om man köper en utan är dom i alla fall inte sönderdragna.. |
|
| Det kostar inköpet av draget plus elsats om du gör det själv..kolla på Mekonomens drag dom är bra www.mekonomen.se | |
stefannorr |
Pes> Cirkapriser på lådbyte här ligger mellan 15-20 tusen på en automat,går säkert hitta dyrare o billigare,med fel mekare så hamnar säkert manuell låda på de priset med. Finns ju numer long life oil i alla vxl lådor o balaxlar men glöm de..byt olja...min har rullat 9070 mil o ja har bytt...efter rek från både priv o verk personal. |
| Sitter en reservdelsspärrad GM låda på en del 530d vet ej om det gör det på alla..finns inga delar att köpa ny låda gäller 35 lapp finns bland annat i denna länk men det är fler som råkat ut för det Länk | |
|
Hatar detta system med att det inte finns reservdelar. T.ex: en synkring i plast är slut i lådan, kostnad 10 kr, men istället så åker man på en ny låda för 70.000 + moms. Det är väl så att biltillverkarna idag tjänar 0 kronor på att tillverka och sälja nya bilar, vinsten får man försöka ta hem under de kommade åren på service och reservdelar. |
|
stefannorr |
JanF> 70 000+ moms för en låda? oj var har du fått de priset? har för mig ja läst 35-40 tusen för en splittans ny låda till e-39. |
|
Det var inte E39 lådan jag tänkte på i detta fall..... Det var Getrag lådan i min twinturbo som kostar 70+moms, den håller ju bilen ut då den håller för 800+ hk. Ingen risk för mig som kör nästan trimmat. Men principen är ju samma där, man kan bara köpa hela lådan. |
|
| Var kan man kolla vilken sorts låda som sitter i bilen,det står väl nåt nummer på nåt ställe?? | |
stefannorr |
Pes> tror att de går här Länk |
| Pes: Kolla här Länk | |
| 35k kostar en utbyteslåda på BMW. | |
|
Nu har jag köpt en 530d med steptronic låda!! Då är det bara att hålla tummarna att den håller länge.. En helt suverän bil att åka i är det i alla fall.. mvh |
|
|
stefannorr> kollade din länk och fick fram låda med beteckning A5S 360R....Vad betyder det?? mvh |
|
| Det betyder att du har en GM låda Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.