|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vi mappade klart 02:an idag, vi laddade 2.0bar vilket betyder strax över 600hk. Lite mycket hästar så här i början, men kul som fan är det ( förutom att bilen är livsfarlig med aga-diff) he he.. Det blir till att testa bilen på dragrace-tävlingen i Avesta på Lördag (så att Bäckis får någon att spöa=). Tack till Ärtan & Bäckis för hjälp med mappning. | |
|
Grattis!! Fränt med så mycket mos också!! Hoppas nu att M20:n håller i hop bara... Vad har du för bakvagn på bilen då? 02:ornas bakvagn brukar väl gå sönder bara man tittar på dom nästan.... ;) Du får väl lägga upp lite nya biler på ct-pro. Så man får se hur resten ser ur också. MVH. /Bonje Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Jag lär inte kunna köra ifrån dig. Sålde bilen idag. Det var tänkt att jag skulle köra den åt nya ägaren på söndag, men det blev någon foprm av haveri på bakvagnen när han var ute och gasade. Rätt sjukt med tanke på att den hållt utan trubbel för mig :-) Länk |
|
|
Ska plocka ner resten i morrn, men det lustiga va att det slutade driva inget missljud eller nått! åkte å kollade om det skulle ligga olja/delar, med icke.. inte ett spår... frihjulade innan stoppet.. skulle iväg vid stopptäcknet då drev den inget alls. =/ Inge kul alls, kan garantera att jag knappast kört lika hårt som vid dom provturerna som jag fått, har bara smygit på på 2:ans växel och upp.. är rädd för effekten, vågar inte trycka på fullt... lite otur kanske.. I övrigt en totalt galen bil! Men så förbannat rolig så det finns inte =D |
|
|
Den är inte slö :-) Jag tippar på att yttre medbringaren gett upp på ena sidan. Eller så kanske diffen pajjat, medn det verkar otroligt att en M535 diff skulle ge upp, speciellt med vanliga 195/50-15 däck. Bara att skruva, sånt är livet med SNABB bil(utom för mig som tydligen alltid har tur ;-) ) Själv var jag ut och plågade mig i sierra cossien en kort sväng, en bil som saknar både prestanda och kvalitetskänsla.... Länk |
|
|
får se i morrn, hoppas på diffen.. som du säjjer den e inte slö tur du "ströp" den =D, den drar ju loss däcken 2.an 3.an vid enbart gaspådrag =) lönlöst på 1an btw. "Tråkigt" Som du säjjer, man har inte en "SNABB" bil om man inte är beredd att skruva lite i alla fall, dock kom det så plötsligt och jag fattar inte va fan jag gjort bara. Hade det vart fullt spett hade jag i alla fall fattat, det va ju lugnast körning i universum, efter som tjejjen va med.. det är det som skapar frågetecken i min skalle.. va den där killen och kollade på cossien?? Eller blir det ett PPF Kitt på den? |
|
|
synd, efter som det är sista racet i år =( men ska bli kul att se din bil, grattis btw! |
|
|
Bonje: Det är svetsad originalklump. Inre bärarmarna är uppflyttade så drivaxlarna står i princip helt rakt (det hjälper väl lite i alla fall). Men någonting i bakvagnen kommer väl att rasa snart, tyvärr. Bilder kommer nog snart. Bäckis: Blev det den svarta cossien? |
|
| Svarar åt bäckis, japp det vart den svarta cossien. Min gammla! | |
| grattis.. hoppas det håller i koppardalen iaf.. | |
|
felet visade sig vara busenkelt, så kanske den dyker upp i koppardalen.. får se om förra ägaren vill köra.. jag vågar inte! för övrigt så ska jag sälja bilen, den vart för mycket för mig.. |
|
|
hehe, ska du redan sälja den ! Visst är det snuskigt att köra om man inte är van, jag tycker det är lite äckligt med min bil med, man känner att man inte har riktigt koll på läget ! Och då har du mer pulver än vad jag har ! Länk |
|
| Kan ju inte sälja redan heller.. :) | |
| fattar du att jag darrar när jag kliver ur den bilen.. för mycket för mig faktist =) | |
| Ja det är ju så det ska vara. Darrade som en tok när jag klev ur en m5 e39 efter att ha kört skiten ur den. det är ju adrenalinet som pumpar. Utan det är man inte glad.. | |
Tony-Avesta |
Fredrik> Det är ju inte förbjudet att tassa ner på laddtryck mm. så att bilen blir mer "rumsren". Då kan du ju lära känna den i lugn och ro och sen tassa upp i tryck och effekt när du känner dig mogen att behärska det. För mig känns det lite som att hugga en 2kilos gottpåse medans man väntar i kassakön, ett mega impulsköp alltså. Men när man sen väl står där med gottpåsen, så måste man ju inte proppa i sig hela redan första kvällen.... Så skulle jag vara dig så skulle jag sänka effekten lite och bli kompis med bilen, då kan du ju mosa på mer sen när du börjar tycka att den känns lite slö. Och som alltid med brutala bilar. Ha karraktär och frestas inte att tokgasa hur som helst, det är otroligt lätt att det går till skogs och man hamnar på återvinningen..... MVH Tony |
|
Tony: Blir nog som du säjjer känna på bilen lite mer lära känna den.. Men laddet är sänkt till 0.85 nu.. vet inte exakt hur mycket effekt det är då.. men det räcker för att få överskott av adrenalin.. Har tänkt igenom försäljningen lite noggrannare och den blir kvar det blir till att bygga om avgasystemet så det låter lite mindre i coupen.. |
|
| Fredrik_tak: Bra beslut! | |
| Håller med föregående talare! | |
|
Var och körde i koppardalen idag. Fästet med mina gamla rallycross-däck var = totalt noll. Det spann ända in i mål, vilket gav jävligt kassa tider. 8.3@146km/h. Men det var ju kul att få testa bilen i alla fall. Det positiva var väl att motorn går väldigt fint. Nej, riktiga slicks och sinter får bli nästa inköp. |
|
| ja skulle vara kul och din med lite fäste. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.