|
|
|
|---|---|
|
Turbo i min E30 (320 med M20B25 -88) Nu har jag varit på skroten och hämtat lite rör mm till min 9000 ic. Tog rören från en 9000 också, men dom är ju "bara" 2tum eller vad dom är, och anslutningarna på ic:n är 2,5tum. Men det verkar som om det är orginal på dem.(det blir en liten förstoring på slangen till ic:n) Har det någon större betydelse om man bara ska ladda ca 0,5? Sedan en fråga till! Vart tar man bäst/lättast vakumslangen till dumpen och laddtrycks mätaren?? Mvh//Jonas | |
| Ja vet dem som kör med 2" o laddar 1 bar. Du ska nog inte ha större för det tar tid att fylla ut stora rör me luft om du laddar så pass lite | |
|
vakumslangen till dumpen och laddtrycks mätaren sätter du efter gasspjället.... |
|
| Jag kör med 2,5", men det skulle räcka med 2" helt klart. Kör med det. | |
|
Bmw_VHD: Har du något kort på hur du har monterat IC:n? Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Bild kommer under veckan. Den hamnar väldigt långt ner då anslutningarna är nedåt, men det går att ha den åt andra hållet med då får man kapa lite och sumpar ev helljusen på bägge sidor. |
|
|
Ja jag funderade just på om man behövde modifera mycket för att få den att passa med anslutningarna uppåt. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
bumse:har du fått till turbon nu? helgonet |
|
|
helgonet: Ja nu är den på plats, ska bara få på lite nyalackade plåtdelar, sen är det ut och åka.. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
har du också krockat eller? i helgen så monteras en stor ic i min så nu kan man få ut fullt sen,har provtryckt den till 3bar så det är lugnt synd bara att man inte han ställa upp på strippen med dieseln hoppas bara att man inte möter kung bore i vinter så den blir kvaddad har du börjat smygladda eller? helgonet |
|
|
Nejdå, ingen krock här inte, det är enbart för att få bättre okulärt utseende.. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.