AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
794

328 cab Automat eller manuell?

Ma
72
Magnus_Cab
Bmw 328 cab
gör det något om det är automat när jag man ska köpa en 328 cab .97????
är ju en smaksak så in i helskotta...personligen är jag 101% emot de flesta typer av automater.

MVH // Harris
D-diddy
jag är för... superskönt att kunna glida utan att röra runt i bensinen.. och ärligt talat så kör jag inte på ett sånt sätt att jag saknar manuell särskillt ofta. :D
KÖP EN AUTOMATARE :D
David.

"The unattainable is invariably attractive"
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Automat är den absolut bästa utrustningen till bilar..
Men det kan vara lite mer svårsålt då.

Ska du behålla bilen ett tag så kör på automat.

// Sebbe

Länk
stefannorr
svårsåld eller inte..ja beror ju på köpare!?..i 5 serien är de en fördel med automat och skulle ja va potential kund på 3 serien så visst är de kul o dra ur växlarna i bland men de finns ju sportläge i en automat också ...eller steptronic...
En 3-serie cabrio ska absolut ha automatlåda! Det är ju framförallt en glidarbil, och den bottenstarka M52B28-motorn passar fint ihop med automatlåda!

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
stefannorr
En välservad o smidig automatlåda slår väl alltid en manuell glidarbil,däremot en ryckig dåligt underhållen automat kan skrämma slag på dom flesta.

En cab ska automat är ändå inte gjord för att tuktas om kring med, utan för att glida runt i sommarvärmen med en hand på ratten å den andra lekandes i fartvinden.

Å skulle sen lusten att blåsa ur maskinen lite komma så går det bra med automat åsså...

Tror inte priset påverkas om det är aut eller inte på en cab...
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Priset borde inte påverkar om det det är aut el man, personligen skulle dock en 328cab men manuell låda inte komma på fråga för min del, men det är ju så sant som det är sagt - en smaksak.
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Jag tycker en så liten bil ska va manuell !!
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Är förvånad att så många gillar aut i en BMW ,jag personligen skulle aldrig köpa en med aut.MBn däremot är det ok.Nej nog vill jag välja motorvarv/motorbroms på bmwn,finns en till anledning o det är att jag repar själv mkt enklare med man.

Min personliga åsikt är bmw ska spakas,bmw är en körmaskin med föraren som mittpunkt,bmw=körglädje=manuell.

mvh/micke

Länk

Länk Ny 02sida
En fyrsitsig cab SKA ha automat, tycker jag. För i mina ögon är en cab en ren "posör-bil" att bara glida runt med. Ingen "sportbil". Annars är det med en roadster, den ska absolut vara manuell.

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.