AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
841

BMW inbyte ... grrrr

snocrash
Blev lite forbannad pa BMW har i .CH idag, bad dom ge ett bud pa vad jag skulle fa i inbyte av bilen.

Efter en 20 minuters kontroll av bilen da allt konstaterades vara i topskick fick jag ett bud pa 14 000 CHF (dvs 90 000 kr).

Sen fick jag hora att om jag skulle salja den privat genom BMW sa ska jag kunna fraga om 20 000 CHF (runt 120 000 kr)

Bilen ar en ypperligt vacker silver 323/00 i topskick.
med knappt 9 000 mil.

Med ljus inredning
halvlader
komfortpaket
harman/kardon paketet o buissnes CD
Bi-xenon
glas tacklucka

och 18" falgar med splitnya GodYear GY eagle F1.

Fan, har har jag gatt o trott att jag skulle fa det DUBBLA minst
dvs 180 000.

Jaja, blev mest sur faktiskt, kollade runt pa natet av vad privat salda bilarna gick for, och det ar samma priser som i sverige mer eller mindre.
Kunde inte hitta en bil som matchade min under 180 000.

Sa hur fan kan bmw bjuda 90 000 !@

Hej

Många bilar fasas ut redan efter 7 år i CH, därför har CH en av Europas nyaste vagnparker. Gissar på att en 4-5 år gammal 328 inte är särskilt eftertraktad i CH, då vilken undersköterska som helst kan gå in och köpa sig en ny 325iC i CH.

Många tror att de skall få samma inbytespris som de hade fått vid privat försäljning. De blir oftast besvikna.

Viktigt att komma ihåg att inga bilförsäljare sysslar med välgörenhet. En bil skall tas in, tvättas rekondas, kanske lackas om. Därefter skall den annonseras, stå och ta upp kvadratmeter under viss tid. Sedan skall en blivande kund pruta på bilen så till slut tjänar kanske inte handlaren mer än 30kkr på bilen samtidigt som marginalerna på nya bilar oftast inte är så stor som många tror.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
snocrash
Jo, allt det ar ju sant.

men 90 000 !!! Det ar ju pinsamt :) Har som sagt kollat vad privatpersoner saljer sina for, och det ar som sagt samma priser som sverige (fast lite mer utbud)

www.autoscout24.ch rekommenderas.

Nu sitter jag antagligen kvar pa bilen tills den ska skrotas!!

Blev bara sa osugen pa bilbyte plotsligt, alskar dessutom denna bil mer an nagot annat (iallafall i prylvag) hehe.

CH= Schweiz

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.