AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.162

fick ny lmm idag!

Visa användare
391
jacke
750 e32_89
Fick en ny lmm o bytte den idag.Direkt efter start kände jag att "nu jävlar går den som den ska igen",satt o varvade några ggr,gick bra,men jag hörde ett svagt bludder o motstånd att varva ändå.Lägger i driven o drar iväg.Blääääääää varvar upp till 2000 sen är det likadant som förut.Men det konstiga är att den ändå går bättre än med den andra lmm:en.Börjar tro att den andra kan va stekt oxå.Hur fan kan dom bara ryka så där helt plötsligt?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

Har inte följt dina problem hela tiden,men visst har du rengjort lmm?...Har också svårt att tycka att dem ska haverera bara "sådär".
kanske bara är oxid på kolbanan inuti(om dina nu ser ut som på gamla E28 M30)Går att rengjöra med speciell rengjöringsspray.

Ska väl också då skriva att dem rengjörs på egen risk,men kanske är värt på din iaf.Kan ju nästan inte bli sämre om man säger..

Mvh Janne.
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Hejsan Jacke!
Tycker det låter som ren jädrans otur,det verkar som om man SKA bara gå igenom flerfelpåengångsyndromet och så undrar man: va faan e det som pågår.
Om du vill köra ett referenstest så har jag 2 LMM och extraspjäll liggandes,enkelt gjort
eller hur,Söndag eftermiddag/kväll funkar utmärkt för mig.
Mvh Dic.
Jag snikar in lite och frågar, är lmm:en den klump som sitter efter luftfiltret på min bil? Någon sa något om att rengöra kolbanan så det tänkte jag pröva. Har nämnligen två små ryck vid bestämda varvtal, alltid samma och väldigt korta så man nästan inte känner dem.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Laggie>>>Ja,det är den som sitter mellan gasspjället och luftfiltret.

Mvh Janne.
Janne> Tackar och bockar!
Visa användare
391
jacke
750 e32_89
Lyfter tråden igen o meddelar att jag i dag har haft kärran inlämnad på en disanalys hos jwr-racing.Där konstaterades att den ena b-pumpen är mer eller mindre väck,så i morron byts båda 2 då jag tycker det e lika bra.Den gav även en felindikering på ena gasspjället,men vi får se vad datorn säger efter pumparna e bytta till att börja med.Kan tillägga att jwr e riktigt proffsiga o ger ett tryggt intrygg när man pratar med dom,de ringer o meddelar vad som krävs o kostnad INNAN dom gör nåt,det gillar jag.För att hålla nere kostnaderna så ska dom bygga om hållaren i tanken så det går dit 2 pumpar ifrån 325i istället,typ halva priset o samma funktion,kalas.
Visa användare
391
jacke
750 e32_89
intryck skulle det va*he he*
Ug-Lee
Min 735 har en lmm som jag mistänker behöver rengöras, min fråga är, måste man plocka bort lmm från motorn? sitter kolbanan på undersidan, är van vid att dom siter med locket uppåt, typ på volvo å peugot. vill inte riva bort min om det finns lmm som inte går att rengöra.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ug-Lee>>>Den sitter "upp o ner" på bl.a. 735:an.
Ja, du måste plocka loss den(simpel manöver)...Bort med plastlocket(svart) går nog hyffsat bra,problemet är att få locket att sitta efter din ev. "operation".Prova med någon typ av silikon el dyl.
Var försiktig med "kontaktrens" så att du inte saboterar lmm totalt bara.

Mvh Janne.
Ug-Lee
Fick nog till det, hade t.o.m svart silicon.
Dock såg var bensinlukten kom ifrån den korta vävslangen som siter i bakkant på toppen (returen) den läckte.

Men iaf så startade bilen igen, har dock inte kunnat provköra den, då jag har en sjuk tös hemma. och vi är ensamma hemma.
Ug-Lee
Den går kanon nu. både kall som varm. skall göra en service å sen besiktiga på tis 15/2, hoppas avgasvärden stämmer bara.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.