AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
532

översättning....

Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
får "circ refroid mot." på checkkontrollen ibland...nån som vet vad det betyder?...har oxå problem med att meddelanden visas ibland på tyska..ibland på engelska..och ibland på nåt som jag tror är franska..nån som råkat ut för något liknande??...
Visa användare
472
w9816
D7 -??
vet inte riktigt vad som menas, men "refroidissement" är kylning på franska...något att göra med t ex kylvattennivå??
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Verkar som gremlins i checkcontrolen. Denna är känd för en del problem. Om den byter språk kanske knappen till höger vid varvräknaren glappar eller ligger till?

Kylvätska på tyska heter kühlflussigkeit (ungefär) om detta dykt upp nångång. Kolla nivån i alla fall.

Om jag, med hjälp av w9816 franska, skulle tolka det har det även med cirkulationen(circ) att göra. "mot" skulle vara motor. Alltså: något problem med kylvätskecirkulationen i motorn.
Detta kan då vara pumpen eller nivån eller t.o.m hinder i systemet.
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
nivån är bra....angående cirkulation och motor så är cirkulationspumpen till värmesystemet trasig..men det har den varit långt innan det började larma......sen har jag iof läckage i ac:n så att kylmediet har sakta men säkert läckt ut...nu fungerar inte kompressorn heller (nån har sagt att den slutar fungera när nivån blir för låg)...kan det vara den som det larmar för?...fast då borde den ju larma varje gång man startar bilen...*veck i pannan*....
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Att bilen varnar för kylvätskenivå är väl närmast att betrakta som ett standardfel, iaf med mina erfarenheter. Detta beror tydligen på att det är svårt att få bort all luft vid luftning. Jag har haft samma problem med min i 2 månader och den läcker inte en droppe. Prova att byta språk på displayen till tyska, står det det kühlwasserstand så är det kylvattnet den varnar för.
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Med dessa ingångsvärden har det garanterat med värmesystemet eller AC att göra. Troligen då AC efter som det uppkommit nu och kompressorn just lagt av.
ACkompressorn kan vara just "cirk.motor kylning"

Det här med checkcontrol är lite si o så. Min 328 varnar ibland för fel på elsystemet. Min 735 varnar alltid för fel på broms och dimljus. Ingen av bilarna har dessa problem.

Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl!
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
...för att plussa på det hela så har jag nu upptäckt att om jag ställer om språket till spanska...så får jag allting på tyska...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.