AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.226

diesel pump

foppa21
vad kostar det att byta packningar i en dieselpump fr. en bmw525 tds -95?
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
bror på vem som gör det.
dp jag packade om min pump så betalade jag ca 300kr för en p-sats.

Joakim Eriksson
foppa21
gjorde du jobbet själv?isåfall måste man ta bort pumpen? hur svårt på en skala 1-5? jag är tacksam för ett svar, mvh foppa
Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
räkna med runt 6-7000:- monterat & klart med nya packningar i insuget, slangar mellan spridare etc. Givetvis så är pumpen då kalibrerad i testbänk för optimal funktion.

MVH Göran dieselmeken Lindgren
Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
räkna med runt 6-7000:- monterat & klart med nya packningar i insuget, slangar mellan spridare etc. Givetvis så är pumpen då kalibrerad i testbänk för optimal funktion.

MVH Göran dieselmeken Lindgren
foppa21
tackar för svaret dieselmeken. hur länge kan man köra med en läckande pump? bilen går bra för övrikt.
52
24
524TD
525 TDS-95
518i-84
Vart är läckaget då? bytte själv packningar i min å dom kostde mellan 30-60 kr st.. Jag hade aldrig tidigare skruvat dieselpump men om man bara håller reda på hur grejerna ska sitta å använder lite sunt förnuft så är de inga problem.
foppa21
var det inte svårt att ta bort pumpen? måste man leta efter någon märkning, el. dyligt?
107
Håvard
M5 Touring -93
525TDSA Touring -93
Er ikke så svårt att få ut pumpen, men det anbefales å kjøpe et par BMW specialverktyg. Holder på med samme greie selv, og du behøver blant annet en hylse som holder drevet på registerkjedet på plass mens pumpen er ute. Bestilte disse for noen dager siden på BMW, koster ca 1000 for de tre man behøver. Om har ETK/TIS, så finns det en utførlig guide der, hvis ikke, så send meg en mail, så skal jeg se hva jeg får sendt deg. Kan evt scanne inn eller sende på fax om det hjelper noe.

"Den som har flest prylar när han dör vinner.." (PS!! Jag leder :) )
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.