AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
837

Värdering 318iS -90

ba
14
banarne
318i -86
Vad kan vara lämpligt att ge för :
-318iS -90
-18 000 mil
-nybes,nysk
-s + v däck, ingen särskild utr
-bra skick men lite rost skärmkanter, baklucka och vid torkare fram. Observera lite rost, absolut inga hål.
-Maskinellt inga problem

Jag förstår att det är svårt att säga något utan mer information, men ni kanske har någon ide?

Tack på förhand
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ideér har man alltid ;)

15' låter lågt...25' låter lite för mycket...Jag säger 20' före prutning.

Mvh Janne.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tror mellan 15-20k rost på div ställen drar ner priset.
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Sålde min is som gått 5000 mil längre för 19.500.- Den hade lite rost den med.

Mr C
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Bilens värde är nog ungefär 20' kr. Annonspris på ca 25' kr är nog rimligt.

Nybes drar upp priset några tusenlappar!
ba
14
banarne
318i -86
Tack för svaren!

Har nu varit och tittat närmare på bilen, det första inlägget skrevs efter att ha pratat med ägaren. Som vanligt lät det betydligt bättre på telefon än det såg ut i verkligheten :-(.

Dörrkanter, skärmkanter, bakluckekant, främre delen av trösklarna är ordentligt rostiga. Iofs inga hål, men nästan ingen lack heller på sina ställen. Den gjorde liksom inget vårdat intryck.

Om man inte orkar hålla efter ytrosten, utan låter det bli flera centimeter stora fläckar utan lack, hur sköter man då resten av bilen? Jag vet av egen erfarenhet att det man ser av rosten bara är toppen på isberget.

Säljaren vill ha drygt 20, precis som många här skriver att den borde kosta. Själv tycker jag det verkar mycket. Har jag för höga krav? Det kanske är så här det är? Det kostar ju inte så mycket att fixa, men det är trist att köpa bil och börja slipa direkt, och det blir liksom aldrig detsamma med mina fusklagningar. :-)

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Alldeles för mycket pengar... Jag skulle ge MAX 10-15K...

Kommer det rost i skarvar och veck är det kört, hur du än tar bort det kommer det alltid komma tillbaka,
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Ja, det där låter som max 15.000 kr, absolut max!

Mr C
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Rosten är ett av dem kriterierna som måste kontrolleras noga vid ett köp av en gammal bil....Mycket rost>>>Bilen ska vara rejält mycket billigare...

Låter som om det finns andra bilar att titta efter..Finns fler fiskar i vattnet :)

Mvh Janne.
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Min värdering gällde en 318is med endast lite rost, vilket antagligen är bättre än normalt. Men det låter ju som detta objekt hade en del rostskador vilket självklart sänker priset en hel del!

10' - 15' kr!

Att det finns lite rost på en sån här bil kommer man ju aldrig ifrån, men frågan är bara hur mycket..

mvh
jocke
ba
14
banarne
318i -86
Tack för alla svar!

Jag har bestämt mig för att vänta på ett bättre exemplar, jag har redan en rostig E30 :)
Även om det säkert går att pruta är det inte värt det med all rost.
Däremot har jag inte blivit av med is-suget än, så om någon har en fin till salu, maila gärna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.