|
|
|
|---|---|
| Hej, jag undrar vilken fälg/däck storlek man kan ha som max på en E46 touring, nån som vet? | |
| Det finns en tråd om detta, sök inlägg. Jag tror att 19 tum är max, själv tycker jag att 18 är snyggare. | |
|
E46 får enligt Bmw själva max utrustas med 18" fälgar. Och då i dessa dimensioner: 225/40/18 fram samt 255/35/18 bak. Om du öppnar förardörren så står de där på dekalen med rekommenderat lufttryck. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
m3 är undantagen från ovanstående. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
20 tum borde få plats,hade själv 19 tum på en e36a och det gick bra. |
|
|
Frågan är ju egentligen vilken storlek på DÄCK och fälg du kan få på. Dvs, kan du hålla dig till original rullomkrets + max 5% så är det okej rent lagligt. För övrigt beror ju på bredd på däcken samt sänkning och vilket som får plats. 20" går säkert på med rätt storlek på däcken. Hur DET ser ut är väl en smaksak... Bmw har som störst 255/35-18 och 225/40-18 till E46. (M3 har 19") |
|
|
Max lär väl va 20". Är framför allt rätt offset som avgör. Kör 19" med 35 i offset och det är på gränsen. Ska man upp på 20" så är 40 nog det lägsta... /Johan |
|
|
Man kan ha 20" på E46an. Kör själv med 19" och det är alldeles för mycket tycker jag. Man förlorar alldeles för mycket komfort samt att det inte blir någon fjädring. Rekomenderar inte mer än 18", ska själv köpa ett par snart.. // Sebbe Länk |
|
|
Jag kör med 18" tum på min E46:a och 245-35 men skulle hellre vilja ha 17 tum för åkkomforten skull. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.