|
|
|
|---|---|
| Någn som har plockat ur dem ventilationsmunstycken som sitter direkt övanför mittpanelen? det verkar som om man kan dra ut det bara men jag vågade inte använda våld innan jag kollat med någn som vet. | |
|
Jag har för mig dom sitter med ett par skruvar som man kommer åt från "facket" där stereon sitter (insidan).... e inte helt säker men har för mig det så slit försiktigt... |
|
|
Mig veterligen sitter sidomunstyckena bara inkilade på plats, fjädrande plastbitar som håller dom på plats, ej säker om mittenventilerna har samma konstruktion. ArctisZ3 |
|
|
tack mats. slipper i alla fall posta frågan om sidomunstycken separat :-) det vore bra om samma sak gällde för dem i mitten. orkar inte böka med att ta ut stereo och allt. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Thomas: Är det lackning på g?? Funderar själv på att lacka panelerna runt munstyckena liksom mittkonsollen i bilens färg. | |
|
japp. vill ha det i bilens färg. även mina rattinlägg som jag har tjatat om att få kromade har ja nu lackat om från krom till bilens färg. (men inte monterat än.) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Låter riktigt läckert, jag vill göra detsamma fast givetvis i grönt!! Hur mycket skall lackas?? Tar Du även mittkonsolen? /Caspar Länk |
|
|
Låter riktigt läckert, jag vill göra detsamma fast givetvis i grönt!! Hur mycket skall lackas?? Tar Du även mittkonsolen? /Caspar Länk |
|
|
|
|
Oj 3 ggr samma text... Det var lite fel i min browser.. Kan någon moderator ta bort 2 av dem och detta?? /Caspar Länk |
|
|
nä mittkonsolen hos mig är i blåaktig rostfrit. det är rätt snyggt. pasar bra med mina kromade detaljer där. dock den svarta fyrkanten med knapparna till stolvärme och AC vill jag nog ha i bilens färg... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Ja just det, Du har ju en 2,8... I M'en är knapparna mer integrerade.. /Caspar Länk |
|
|
caspar: kolla här. är inte ventilationsutsläpp lackad här? Länk ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tomas: För att återgå till urspungsfrågan, om det nu är aktuellt fortfarande. Den delen av konsolen sitter bara med 4 snäppfästen, sådana som inte går av hur lätt som helst. Däremot sitter stycket fast under mittkonsollen några mm, så Du måste lätta på den först (hela schabraket är ett stycke, ända bak till bakre facken). Jag kan åka förbi Ditt jobb om Du vill så får Du se hur det ser ut isärplockat!!! |
|
|
Caspar, jo, jag lyckades plocka bort min oxå några dagar sedan. Ska du lacka din? Men nu är frågan snarate: hur plockar man isär hela den delen för att lacka varje detalj för sig? P.S Jag gjorde ett tappert försök att lacka den små uttagen som ligger ovanpå (du vet vilka, en av dem var sönder hos dig.) men är nu lite osäker om det är snyggt. Dessutom är jag kass som lackerare, lyckades inte få samma finish på dem som lackkillen som lackade min interör bakom sätten. Men eventuellt en kromram från chromedesign i samband med bilens fäg kommer att göra sig bra just där. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Jo jag skall lacka min, men jag skall även lacka det gråa (det som Du har i rostfritt). Det verkar vara ganska bökigt att få isär det som Du skriver, har inte kollat mer. Det lilla uttaget är bytt till ett helt nu. :-) Känns som om det inte blir snyggt att lacka dem dock. |
|
|
vad kostade den delen? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
55kr /Caspar Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.