|
|
|
|---|---|
|
Går det att låsa en E39 med orginallarm (röd lampa i underkant på innerspegeln) utan att den larmas? Skulle behöva göra det ibland då grabben sover i bilen och man vill springa in på affärn etc. Skulle han vakna utlöser han ju larmet... | |
|
Sekunden efter du larmat bilen med nyckeln så trycker du åter igen på larmknappen på nyckeln Då ser du att lampan under innerspegeln lyser klart någon sekund, du har nu larmat men inaktiverat det inne i bilen. |
|
|
vilken är larmknappen på nyckeln? finns det inte bara "Upplåsningsknappen" "låsbilenknappen" "öppnakoffertknappen" |
|
|
"låsbilenknappen" menar jag. |
|
|
ok, då är jag med lånar tråden lite: hur kan man enklast kolla om larmet funkar på bilen? mor och far har en 99:as 523, den "röda näsan" finns och blinkar när man låst bilen. Det innebär väl att det är larm på bilen? Jag har försökt få larmet att ge ljud ifrån sig men inte lyckats (typ låst upp med nyckel när man låst med fjärren osv) |
|
|
Hej, jag har likadant larm. Detta har jag testat på två olika sätt - dock ej frivilligt alla gångerna. Ena gången drog jag ner rutorna för att det var så varmt och låste. Vi skulle bara vara ca 30 m från bilen. När vi skulle åka slängde jag in plånboken genom fönstret och bilen började tuta. Detta har jag sedan testat en gång till efteråt men med mening. Jag sträckte in handen i kupen genom ett öppet fönster. Den tutade igen. Andra sättet var när jag skulle tvätta bilen i en GDS hall. Jag brukar alltid spola av bilens undersida. Då lyfter jag bilen. Jag gick ifrån bilen för att handla och låste. När jag kom tillbaka så tänkte jag inte mer på det utan började lyfta bilen. Efter en stund började det tuta. Lutningsskyddet gjorde att det tutade antar jag - man ska väl inte kunna stjäla fälgarna heller... Testa får du se - lås och börja lyfta bilen med domkraft. Mvh /NP |
|
|
Hej! Ferlin! Jag testade genom larma på och sedan med nyckeln låsa upp dörren och öppna. Då började bilen tjuta. Så som du testat borde det funka. Rörelsedetektorn har jag inte testat. /ninja |
|
| Vad jag vet ska den inte börja tjuta för att du öppnar den med nycklen, efter att du låst den med fjärren. Dock sa dom på bmw att larmet inte aktiveras om du låser med nycklen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.