|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hade en fråga till Er bmw-mästare. Har igår köpt m-kjolar på sidorna till min 540. När jag tittade på dem såg jag att det var clips längs långsidan i överkant. Min fråga va nu: Hur får man den o sitta? Det finns ju ingen sringa/hål mellan sidobalken o instegslisten? Skruvas den i gavlarna, lr kan man limma dem?? Mycket tacksam för svar MVH Chris 540 | |
|
Om du börjar med att slita "dän" samtliga lister nedtill så ska du se att du hittar de där hålen för clipsen... Sen så sitter det väl åtminstone en skruv i varje hjulhus/gavel. Undertill klipper du bara dit lite bultar som går igenom den där kanten som sticker ner. Och nu när du ändå sliter bort alla lister så råkar du inte vilja sälja en till mig..? =) |
|
|
Tja! Tack för tipset, men om ja fäster clipsen i där dörrarnas lister sitter, då går d ju inte o öppna dem ..lr?? Lr menar du instegslisten? mvh Chris540 |
|
|
chris540; M-trösklarna sitter orginal med clips/plugg i överkant bestnr 51711959929 för clipsen ca 10 per sida respektive 8 plugg bestnr 51162239737 i hoptryckbara klammor bestnr 51711938940 i nederkant och 4 expandrar Bestnr 51161881149 i bakkant i framkant behövs inga eftersom kanten på kjolen träs över hjulhuskanten om din bil aldrig har varit utrustad med M-Trösklar förrut så kan några/alla hålen saknas och då kan du bara använda klammorna i nederkant utan att göra hål för övriga fästen om du inte vill göra dom korrekta hålen kan du använda sikaflex eller liknande i stället men då är det mycket svårare att ta loss trösklarna i ett senare skede om du skulle vilja det. Mvh Stephan |
|
|
Tack! Ska kolla detta idag, skulle d va nåt problem får jag la lägga in ett inlägg igen=). MVH Chris540 |
|
|
var hittade du kjolarna? quanta kosta? |
|
|
Hokbaghe Länk |
|
|
Hej på Er! Hittade dem på power-börsen. Finns en del, dock inte mycket till e34:an. Sök på "m paket" eller "m5", så dyker d nog upp lite iaf.=) Jag vet att d finns ett i sthlm, diam.svart metallic. 4k tror j det kostade. MVH Chris540 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.