|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada!! Har i kväll varit och provkört en M5:a och jag har ett par funderingar jag hoppas ni kan hjälpa mig med. 1. kopplingen var väldigt tung att trampa ner, är det normalt eller måste kopplingen bytas. 2. Synkringen på 2:ans växel skorrar vid upp och ned växling. Är det en dyrbar reparation. 3. Behöver man byta kamkedjan? Och när i så fall? Bilen har gått 15200mil och det lutar åt bilbyte för min del, men växellådan är jag lite skeptisk mot. Tacksam för svar. | |
|
Kopplingen ska vara hård att trycka ner, speciellt på en 3,6 liters M5. Synkringen på 2:ans växel. Man kan antingen fixa en annan låda för ett antal 1000-lappar eller så renonverar man. Blir nog dyrt om man inte känner någon som kan vara lite billigare, tror jag i alla fall. Har inte en aning om man behöver byta kamkedjan. Har hört många som säger att man ska göra det och andra som säger motsatsen. Jag brukar åka runt i en 735i från -88 som har gått 49.300 mil nu och där är inte kamkedjan bytt en enda gång, men det kan vara annorlunda på M5:orna. Ja, jag skulle också vara skeptiskt mot växellådan. Vilken M5 är det? Är det den här från Luleå? Länk //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
| Ja det är den bilen! Gick jävligt bra iövrigt och ganska fräsch. | |
|
Hur var skicket på skinnet och var det någon servicebok? //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
| Skinnet var lite repigt på förar och passagerar stolen, men bak var det betydligt finare. Glömde kolla serviceboken kollade på den som hastigast bara. ska eventuellt kolla mer i helgen. Han har haft in den på bmw och bytt lambdasonden och gjort felsökning. | |
|
Ok, ta en noga kontroll av serviceboken så den inte är tryckt fel år etc. Jag tror serviceboken ska vara tryckt år 1990 om det är årsmodell 1991. //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
|
Priset står nog i "hyffsad relation" till skicket.. Växellådan är väl det stora problemet vad det verkar,kontrollera vad en sådan begagnad skulle kosta innan du slår till(helst med någon form av garanti). Mitt tips. Mvh Janne. |
|
|
Mr power: Den bilen har nog inte gått 15200 mil, eller så är den hårt misshandlad om det låter illa ur lådan redan då, fanns det servicebok överhuvudtaget på den? Har du reg nr, jag kan kolla om jag har någon data på den i M5-registret i så fall. Skicka via e-post. Finns den i centrala Luleå? Jag och Schnitzer ska till Luleå på torsdag, om du är osäker kan vi kanske hjälpa dig med en titt på bilen, vi har sett ett ofantligt antal M5:or och kan säga vad som är bra och inte bra, samt vad det kostar att åtgärda, många saker kan bli mycket dyra. Om du är lite osäker på den menar jag, men du kanske har bra koll.. - M5 E34 Limousine register - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.