|
|
|
|---|---|
|
Är måttligt irriterad, köpte en E34 530i -88 för ett tag sedan(billigt). Jag inspekterade inte bilen så fruktansvärt noga då jag köpte den såpass billigt och den gick väldigt tyst i motorn kunde dock ej provköra pga av att kylen var kass, killen jag köpte den av är trevlig och det är absolut inte honom jag skäller på då han nyss inskafat bilen och inte visste mycket om den heller utan det är förra ägaren jag föraktar. När jag började göra iordning bilen för besiktning då den stårr i ca 2 år upptäckte jag div otrevlig saker här kommer några: * Baksäte luktar kiss! * Tändkablar ej orginal samt lagade med lödning * Ett fläktblad av * Bakluckan måste blivit ruskigt hårt igensmälld för plåten till låset var intryckt och spräckt * "budget toning" av bakljus (becksvarta)= SBP inte gilla * Hemmabygt avgassystem med otaliga läckor och en liten ljuddämpare * Svetsning i kattarna hade skett = läckte iaf och är helt förstörda enligt sbp * De sämsta tonade rutor jag sett!(bakrutan var i ca 20 smådelar!!) * Framrutestreamer som såg ut att vara utskärd av en treåring m.m.m.m.m!! OCH nu det värsta av allt!! Har märkt att den läckt lite olja och fick inte tid förrän idag att titta på det: Det är FEL låda i bilen!! inte en doppe olja i den pga att det är ett stort runt hål i nederkant på lådan där det antagligen suttit nåt på den rätta bilen. När jag tittade ännu närmare ser jag en stor glipa mellan motor och låda!!!! HELT sanslöst, hur kan någon vara så urbota dum??? Fattar inte hur lådan överlevt den veckan jag hunnit köra. Det är dessutom ett hål i överkant på lådan som man ser från motorrummet! Visst var jag medveten om att det fanns att göra på bilen men detta är ju löjligt Någon som vet vad det kan röra sig om för låda? | |
|
kanske är nån täckplåt som saknas, där för ser det ut att vara fel låda eller nåt. Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
"Jag inspekterade inte bilen så fruktansvärt noga då jag köpte den såpass billigt " Alla vill ju göra klipp, det kan göra en blind ibland. |
|
|
ja är man djävligt sugen kan man köpa en helt kass bil o tycka den e snygg o bra Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
Det ska vara ett hål ilådan... fast det ska inte komma olja där... Har för mig det läcker olja där när utrampningslagret är slut... /Chrille |
|
| Bara de felen som verkar va direkt synliga på bilen skulle få mig att låta bli den men vi är alla olika. Hoppas det löser sig iaf. | |
|
ahhh urtrampningslagret tackar!. Ja man borde väl avstått men men det ska nog gå att få ordning på den oxå. Fick iaf med nya sänkfjädrar samt dämpare runtom och bromsbelägg + nya skivor och karossen är i det närmaste rostfri. |
|
|
* Baksäte luktar kiss! * Tändkablar ej orginal samt lagade med lödning * Ett fläktblad av * Bakluckan måste blivit ruskigt hårt igensmälld för plåten till låset var intryckt och spräckt * "budget toning" av bakljus (becksvarta)= SBP inte gilla * Hemmabygt avgassystem med otaliga läckor och en liten ljuddämpare * Svetsning i kattarna hade skett = läckte iaf och är helt förstörda enligt sbp * De sämsta tonade rutor jag sett!(bakrutan var i ca 20 smådelar!!) * Framrutestreamer som såg ut att vara utskärd av en treåring m.m.m.m.m!! Hmmm, inte direkt osynligt, och inget man kan förakta nån för att man har "blivit lurad" för detta. Billigt förmodar jag, gammal bil osv, nåja om det nu sitter fel låda på så är det ju mindre trevligt men genom att klaga på det andra förlöjligar du ju bara dig själv tycker jag. Ta inte illa upp, men det verkar ju synligt/hörbart/luktbart även INNAN affären gjorts upp eller. Lycka till med att fixa bilen iallafall, rutor och lapor är ju lätt fixat o ett avgassysetm, de kostar ju en slant iofs, och låda får du väl leta på skroten eller nåt. Det är väl ett "ren obj."? Känner annars igen det där med att bli blind som spekulant... |
|
| det mesta e fixat och ja har en låda till liggandes surt o byta bara | |
| Håller med om att det är alldeles för lätt att bli blind som spekulant, jag tycker dock det är lite komiskt hur illa man kan behandla en BMW, vissa skulle hålla sig till en gammal risig 240. | |
| Brukar finnas en anledning till att just billiga bilar är billiga. | |
|
Man brukar som sagt få vad man betalar för =). Men man kan bli ganska blind om man är djävligt köpkåt=). Då åker man hem tar nåra treo och funderar ett tag till =). Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.