|
|
|
|---|---|
|
har en 525tds..som gått ca. 30.000 mil...häromdan så var jag ute och körde, kom hem, lät den stå igång ett par min...stängde av den. sen när jag startade igen efter att den stått ca. 1 timme så gick den som en jävla kratta, tomgången gick mellan ca. 700 - 2000 varv. Alltså varven gick upp och ner, och den började ryka (inte kolsvart rök.) testade trycka lite på gasen..ingen varvökning, Så stängde av den påegång och har ej startat efter det...Har haft ett väldigt högt gnisslande ljud på den ca. 2 veckor före detta inträffa... NÅN som har den blekaste om vad det kan vara??? Och isåfall råd hur man kontrollerar ev fel.. Tacksam för snabba svar! ///M | |
| Det låter som att ett samtal till Vege's inte är helt obefogat i detta fall. (Pumpen åt helvette! Men kolla upp det så att du vet säkert!) | |
| tja!instämmer med föregående talare,men efter pumpbytet så var noga med vilken diesel du tankar,miljödiesel!!va fan ska det betyda,TDS dödare eller??? | |
|
Kan ju även vara LMM, men det låter troligare med "stora" bränslepumpen... Mvh |
|
|
rob_t_j72 Om jag lyfter på min huv, var bör jag då hitta en LMM? |
|
| Jag hade ett liknande problem med min nyss och det var luftmasse/mängd-mätaren som sitter direkt efter luftfiltret. enkelt att kolla, starta bilen och koppla ur kontakten till den, om det är fel på den så ska den gå betydligt bättre då. mvh.Jonny | |
Anton8 |
Men Rotten....din var bensin...de är väl kanske inte samma sak??? Har oxå en Bensin och den har samma fel som din haft! Har TDS motorn Vevaxelimpulsgivare? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.