|
|
|
|---|---|
Gas Gas |
köpte en 540 touring-95 automat mycket välservad massa kvitton samt stämplar i service bok på bmw har nu haft bilen på bmw för att få fel koder på automatlådan på grund av växlings problem det var inga goda nyheter man fick när man hämtade ut bilen beskedet man fick var att lådan var helt slut då börjar man att undra om en låda ska vara slut efter knappt 17000 mil |
| Var bilen importerad?? Skulle inte tro att den gått några 17000 om lådan är skrot!! | |
|
Kan det inte vara plastkulorna som är orsaken? Kolla under mekartips om du har samma symptom -> Länk --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Säkert plastkulorna, bmw säger den e slut för de vill sälja en ny låda åt dig. Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
Visst går det att köra slut på en automatlåda på 17000 mil. Har tyvärr sett många som inte kan hantera en sådan och t.ex. smäller i P läget när bilen knappt står still, kan inte vara bra för lådan. För din skull hoppas jag att det är något enkelt, så lådan inte behöver bytas. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Har en kompis som brukade ryka i D från N läget med väldigt mycket gas, detta sliter nog som tusan på lådan misstänker jag. Dessutom så har jag hört att automat slits mer när den måste göra "2" nerväxlingar på en gång, t.ex kickdown från 5 till 3. Den borde inte vara slut vid 17000mil om milen stämmer alltså. Men tidigare ägare kan ju ha plågat den ordentligt. Kolla plastkulorna! //mvh Simon |
|
Gas Gas |
jag har full ständig historik på den bilen jag köpte och det här snacket om importerade bilar kontra svensk sålda bilar håller inte har en kompis som köpte en(svensk såld bil) det visade sig att den bilen var mätar fifflad med 3000mil så det fuskas lika mycket med mätarstälningarna här som vilket annat land som hellst+att jag köper hellre en bil som rullat tex i italien i stället för en bil som rullat på våra väl saltade vintervägar. med allt vad det inebär. |
|
har sett låder som varit totalt slut vid dessa miltal och dessa jag sett har gått som taxi och service gjorda på dem så inte är det omöjligt att den är slut, visserligen har du alla papper mm på bilen man det spelar ju mindre roll då detta inte visar hur förra ägaren behandlat bilen. och en automat kan ta ge upp ganska fort om man plågar den. hade ju kanske varit bra om du kollat upp detta innan du köpte bilen Joakim Eriksson |
|
stefannorr |
Gas Gas> Visst myglas de även med svensk sålda bilar men kan ju va lite enklare att kolla...servas bilen,repas ,besiktas så finns ju mätarställning noterad (om den servas hos BMW)..de är klart servar man bilen själv och lagar felen och skruvar tebax bilen in för varje besiktning så går ju de...men de gäller att ha flyt då så att felen stannar vid relativt enkla fel som man kan fixa själv..sen är ju inte historiken o servicen svår att kolla i Tyskland heller om man vill och IDS! Agående automatlådor så finns de en del som rasat,en del p g a plastkulorna...(konstruktionsfel) och en del pga att lägga i växel när bilen rullar/fullracer med backen i m.m,men givetvis även en del fel som ej kan förklaras..dom 4-5 som råkat ut för missöden på e 39 som ja läst om har alltid handlat om att backen inte går att lägga i o då har tydligen lådbyte varit ända alternativet. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.