|
|
|
|---|---|
|
Det är väldig svårt att ställa in tempen i min bil.. känner man vid framrutan så blåser det alltid varmt på förarsidan hur man än ställer in och passagerarsidan fungerar bättre.. någon som har ett förslag? nån termostat? tempgivare? spjäll? Microfilter?? HJÄLP! --- King of the road | |
|
Kan vara vattenventilen (värmeventil?) som har gett upp. Jag hade samma problem med min E36:a då jag endast kunde få varmluft på fötter och vindruta på förarsidan. Hämtade ut bilen idag efter byte av vattenventil och nu fungerar allt som det ska. Mvh Martin |
|
|
Tacksam för svaret!! är det svårt att byta själv?? eller dyrt att lämna in? vart sitter ventilen? --- King of the road |
|
|
Ventilen sitter visst mot torpedväggen i motorutrymmen, på vänstra sidan. Jag tyckte det såg alldeles för trångt ut för att ge mig på det själv. Lämnade in bilen hos min lokala verkstad som tog 1900:- för material och arbetskostnad. Ventilen kostade 780:-. Jag har dock analog ACC på min, så det kan ju skilja något. Dom gjorde först en felsökning för att vara säkra på att det var ventilen som var trasig, och den hade tydligen havererat i fullt öppet läge vilken gjorde det svettigt om fötterna för mig. Mvh Martin |
|
|
Jag ska nog ge mig in på ett byte själv! Tack för svaren i alla fall... --- King of the road |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.