AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
704

318 is E30 som går varm. Standardfel?

Visa användare
422
da_loof
BMW 750iA 1989
Har en polare som ska sälja sin 318is-90 billigt för att den går varm och kokar. Är det vanligt fel på is? eller är det som vanligt att kolla kylare termostat vattenpump och till sist topp och toppackning?
Är det värt att köpa den för 5-6000kr? den e rätt fint skick i övrigt.

//M(arkus)
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
jag känner igen felet. min bmw står på verkstaden just nu för samma problem (tror jag) jag har ifs köpt termostat, vattenpump, och haft isär hela toppen, det var toppackningen som rasat.

ska nog vara försiktig att köpa den, är det bara termostat som inte öppnar sig kostar det inte mycke..

ryker det vitt från avgassystemet??

men även om det kostar dig 7000 tusen kan nog köpa den för 5-6000. .
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
det finns väl en liten packning i framkant av toppen som är ganska vanlig att gå sönder...den har nog en liten roll med i spelet...
men som sagt får du den för det priset så är det värt att köpa den även om det kostar lite att laga den...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Visa användare
422
da_loof
BMW 750iA 1989
Hur jävlig e toppen att riva då? behöver man verkligen lämna den på verksta för det? Har rivet en massa olika bilar men aldrig nån 16v.
7000:- är det verkstads kostnad eller vad det kostar i allmänhet?
Ska åka å kika lite mer på bilen iaf..

//M(arkus)
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
skulle tro att det är vad grejor kostar. till stora sexan kostade alla grejer inkl vatten pump, termostat och några lyktor runt 7000.. men det var ju bara 12v:) du har ju 4 v till:P
da_loof: det är inga större problem att riva toppen om du har lite vana.. va bara noga med att märk upp alla grejer.. innan du river toppen så prov trycken den kylsystemet så att du vet att du har en läcka..

vad ja har hört så tar BMW 12k för att byta packningen
De
165
DeWa
328iAT -96
Kanske inte riktigt vad du letar efter, men jag har en M42 motor utan topp till salu snart, eventuellt kan jag ordna fram en topp till den också.

Kolla fläktkopplingen först! Mycket vanligt fel. Märks genom att motorn går varm när inte fartvinden kyler kylaren, alltså i köer eller vid "krypkörning" men den ska hålla normaltemp när man kör vanligt.

Att styla en volvo är som att sminka en gris ;]
RI
146
RILLE BRUHN
325IM -88
325T -89
325IA -88
318IS -91
325 ETA
Jag köpte en is Som gick varm! den var det spricka i toppen på!

ENDLESS BRAKES
KKR
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.