|
|
|
|---|---|
leksa |
Hej alla glada i vinterland ! Min E39-97 har nu envisats under en vecka att inte släppa in alt. släppa ut mig. Det är nåt i låsmek. som frysit, nyckeln går att vrida normalt, men dörren låses inte upp alt. den går upp en gång men går sedan ej att stänga /låsa ! Låsolja/sprey har inte hjälpt, förstås nyckeln går ju vrida runt. Kan man värme dörren, in/utsidan, vilken del i så fall eller var skall jag smörja, när jag får dörren öppen nästa gång ?? tacksam för tips, ryggen är snart slut efter all akrobatik .... Leksa |
|
Prova varmgarage över natten. Antagligen fukt kring låsmekanismen i dörren. Väre inifrån smälter snö och is utanför, detta rinner ner inne i dörren. Har samma probs själv... Möjligtvis värma försiktigt med hårtork en längre tid runt dörrlåsmekanismen i dörren. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Har själv råkat ut för detta. Åtgärdade på följande sätt: - Parkerade bilen i varmgarage under några timmar. Låsmekanismen började då att fungera. - Sprayade ytterhandtagens mekanism med fuktutdrivande medel. - Därefter smörjmedel på samma plats. Har sedan dess, peppar peppar, fungerat utan några som helst problem i både fuktigt resp torrt kallväder. Gör det med stil. |
|
|
Lär detta svar på samma problem. Svaret skrevs idag på "bimmer.roadfly.org". ^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Check with your dealer about the door lock cover. I had the same experience last time, and the dealer told me about that lock cover were installed to newer E39, but not on 97's, but the dealer denied my request for "warranty" job or service bulletin job, because that problem is not "known" by BMW, so I just leave it alone now. And just asking, did you just recently washed your car when that frozen lock happened? or just hit rains? Because if it is, you have the same exact problem as my car. Good luck on talking with your dealer. I assume you had the 97's, but what year is yours anyway. Thanks. ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Mvh, Steaman |
|
leksa |
tack för alla tips, det löste sig (för tillfället)genom att det blev mildare väder. Har nu sprejat och oljat de synliga låsklackar i dörren, men problemet är väl fukten som (under en tvätt tex.) tränger in och fryser fast någonstans där man inte kommer åt med sprey/olja Vad är egentligen "lock cover" och hur sannolikt är det att BMW kan åtgärda detta som förlängt garantiärende, vad tror ni, på en 97.a ? Leksa |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.